شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– از گذشته تا امروز همواره اهمیت برند و نام تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. طی سال های اخیر بحث برند و برندسازی خصوصا در کشورهای توسعه یافته بعنوان دارایی نامشهود و اصل ارتباط یک سازمان با مخاطب در نظر گرفته می شود. از این رو شرکت های بزرگی همچون کوکاکولا، آدیداس و بوش سالیانه هزینه های هنگفتی در جهت تقویت جایگاه برند خود در اذهان مصرف کنندگان و جذب مشتری جدید می نمایند. این مهم ناشی از تاثیر مستقیم برند در سود و زیان شرکت ها و تولید کننده ها دارد.
اعتقاد و اعتماد به نواوری، تفاوت در بازار تجارت، تولید، تمایز، معتبرسازی، هدف، چشم انداز و … تفکری است که پیروان زیادی دارد ولی چگونگی انجام آن، نحوه ی عمل و توانایی دیدن فضای جدید رمز موفقیت و ماندگاری در بازار رقابتی امروزه است.
بزرگترین برندها آنهایی نیستند که اول وارد بازار شدند بلکه آنهایی هستند که در ذهن مردم جای گرفتند و با نوآوری و وفادارسازی و حتی ایجاد فرهنگ جایگاه خود را روز به روز تقویت می کنند. در فضایی که همه کارهای تکراری و تقلیدی انجام می دهند شرکت هایی موفق هستند که کاری متفاوت از دیگران انجام دهند و بدعت گذار هستند.
یک نام ضعیف، فرایند ایجاد نام تجاری را کند می کند در حالی که یک نام مناسب به آن سرعت می بخشد.
نام برند باید خصیصه های زیر را دارا باشد:
1- متفاوت از رقبا باشد
2- کوتاه باشد ( چهار بخشی یا حتی کم تر)
3- مناسب اما نه خیلی توصیفی
4- راحت نوشته شود
5- خوب تلفظ شود
6- مناسب مانورهای مختلف باشد مثل موارد گرافیکی – تبلیغات و…
7- از نظر حقوقی قابل دفاع باشد
8- معنای بدی در زبان های مختلف ندهد
برند هلو در شرایطی روانه بازارشد که کلیه شرکت های کامپیوتری از اسامی مرتبط با الکترونیک و نرم افزار و سیستم استفاده می کردند. در چنین شرایطی انتخاب نام مناسب جهت نرم افزار حسابداری که تداعی کننده ی سختی و پیچیدگی است نام ” هلو” انتخاب می شود که نه تنها نام میوه اصیل ایرانی است بلکه تداعی کننده راحتی و آسانی می باشد.
نام علمی هلو Prunus Persica در لاتین به معنی سیب ایرانی میوه هلو از ایران باستان به دنیا معرفی شده است. پرس» یعنی فارس که از همین واژه، واژههای دیگر ساخته شده است. در زبان آلمانی به هلو «پرزیش» میگویند، در ایتالیایی «پرسیکو». چون هلو میوهای است که از ایران به آنجا رفته و در زبان عبری به آن «فارسک» میگویند. همچنین یکی از قهرمانان اسطورهای یونان «پرسئوس» نامیده میشد که همان واژهی پرس است.
هلو طی سالیان گذشته با ارائه تولیدات یکپارچه و متنوع برای انواع مشاغل و با ایجاد بزرگترین خانواده نرم افزاری کشور ارتباط با مشتریان خود را گسترده تر کرده است. هلو توانسته است میزان تولید و توزیع را افزایش و برای بیش از 100 نوع شغل مختلف نرم افزار مرتبط با آن شغل را طراحی و تولید نماید.
شخصیت برند هلو:
نوآور – بازارمدار- مشتری مدار – پاسخگو- قابل اعتماد – پیشرو- مسئول و خلاق
یکی از مسایل حائز اهمیت در تقویت جایگاه برند و وفادار سازی، خدمات پس از فروش و حمایت از مشتریان می باشد. هلوبان عنوان یکی از شرکت های زیرگروه هولدینگ طرفه نگار می باشد که مسئولیت ارائه خدمات پس از فروش هلو را عهده دار است.
الگوی برندسازی در این شرکت بسیار هوشمندانه و خلاقانه طراحی و پیاده سازی شده است. طبق آمار هم اکنون بیش از 415 هزار کاربر در ایران کاربر نرم افزار هلو می باشند و از خدمات هلوبان استفاده می کنند و این مهم سبب ایجاد بزرگترین خانواده نرم افزاری ایران شده است.
شعار این برند “ظاهری زیبا، هسته ای محکم ” نیز بسیار با ظرافت و حرفه ای انتخاب و کاملا منطبق با جایگاه این برند تدوین گردیده است که نه تنها کار با نرم افزار هلو راحت و مطلوب است بلکه هسته نرم افزارنیز محکم و قابل اعتماد است.
بعنوان یک ایرانی مسرت بخش است که شرکت های ایرانی نیز همچون شرکت های بزرگ دنیا همچون اپل که با خلق برندهای آیفون – آی پد و آی پاد خلاقیت خاصی در نامگذاری و ارائه محصولات متفاوت داشت. شرکت هلو نیز از تفاوت و تمایز در زمان خود نترسید و با نامی متمایز در این صنعت خود را به بازار ارائه کرد و با ارائه محصولاتی گسترده و کاربردی و با خدماتی مسئولانه و هوشمندانه روز به روز بازار خود را بسط و توسعه داد.
امید است تمامی شرکت های ایرانی بر ترس ها و تردیدها غلبه کنند و مسیر نوآوری و تمایز را پیش روند.
|
نظر بدهید