مهم‌ترین ویژگی‌های جام‌جهانی برزیل

تب فوتبال با نزدیک شدن به جام‌جهانی 2014 بار دیگر جهان را فراگرفته است. مسابقاتی که به عنوان پربیننده‌ترین رویداد ورزشی در جهان ویژگی‌های خاص خود را دارد.بر همین اساس پایگاه خبری ایندیا به 10 ویژگی منحصربه‌فرد این جام به میزبانی برزیل پرداخته است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–  مسابقاتی که به عنوان پربیننده‌ترین رویداد ورزشی در جهان ویژگی‌های خاص خود را دارد.بر همین اساس پایگاه خبری ایندیا به 10 ویژگی منحصربه‌فرد این جام به میزبانی برزیل پرداخته است.

1- جام‌جهانی 2014 بیستمین جام‌جهانی فوتبال در جهان است. این مسابقات قرار است از 12 ژوئن تا 13 ژوئیه 2014 (از 23 خردادماه به مدت یک ماه) در برزیل برگزار شود. نخستین بار برزیل در سال 1950 میزبان این مسابقات بود و این دومین مرتبه است که میزبانی آن را به عهده دارد.


2- در این جام برای نخستین بار از فناوری خط دروازه (گل – لاین) استفاده خواهد شد. فناوری خط دروازه شیوه‌ای برای تعیین عبور کامل توپ از خط به کمک دستگاه‌های الکترونیکی است که به داوران برای اطمینان از گل‌شدن توپ کمک می‌کند.


3- اسپانیا پس از پیروزی یک بر صفر برابر هلند در فینال جام‌جهانی 2010 و کسب نخستین عنوان قهرمانی جام‌جهانی، در این دوره مدافع عنوان قهرمانی است.


4- مجموع جایزه نقدی که توسط فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) برای مسابقات پیشنهاد شده 576 میلیون دلار آمریکا است. این رقم 37 درصد بیشتر از میزان اختصاص داده شده برای مسابقات جام‌جهانی 2010است.


5- توپ رسمی جام‌جهانی 2014 آدیداس «برازوکا» نامیده می‌شود. اسمی که بر اساس رای گیری عمومی از یک میلیون نفر از هواداران فوتبال برزیل انتخاب شد.


6- مسابقات جام‌جهانی 2014 گران‌ترین مسابقات در تاریخ این بازی‌ها است.


7- آرم رسمی این مسابقات با عنوان الهام توسط آژانس برزیلی «آفریقا» خلق شده است. طرح این آرم براساس تصویری از سه دست پیروز است که جام‌جهانی را با هم بالا برده‌اند و رنگ زرد و سبز آن به معنای استقبال گرم برزیل از جهانیان در کشورشان است


8- «آرمادیلو» حیوانی که برای دفاع در مقابل شکارچیان خودش را به شکل یک توپ گرد در می‌آورد، از سوی فیفا به عنوان نماد رسمی این مسابقات انتخاب شد.


9- فیفا و شرکت موسیقی سونی در 24 ژانویه 2014 اعلام کردند که آهنگ رسمی مسابقات با عنوان «ما یکی هستیم» توسط سه خواننده و به سه زبان اجرا خواهد شد


10- برخی از حامیان مالی اصلی جام‌جهانی 2014، شرکت‌های آدیداس، کوکا کولا، شرکت هواپیمایی امارات، سونی، بودوایزر، مک دونالد، ویزا و جانسون اند جانسون هستند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره ۳۲۱۶