شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || مهدی جمالینژاد در اولین همایش تخصص گرایی در روابطعمومی با تأکید بر تحول بنیادین در وظایف روابط عمومیها، این واحدها را نه صرفاً یک اداره، بلکه «قلب تپنده ارتباط میان دولت و مردم» خواند
به گزارش اداره کل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان، وی، ضمن اشاره به شرایط کنونی کشور، خواستار تبدیل شدن روابط عمومیها از یک واحد پاسخگو به «راوی صادق» تلاشها، دستاوردها و چالشهای دولت در مسیر ساختن «شبکه اطلاعرسانی واحد دولت» شد.
استاندار اصفهان، در تشریح مأموریتهای نوین و حیاتی روابط عمومیها و مدیران رسانهای استان، در سخنانی جامع و روشنگر، روابط عمومی را “زبان و روایتگر مردم و دولت” نامید و تأکید کرد که در شرایط فعلی، هر اقدام و تصمیم اجرایی، بدون روایت صحیح و به موقع، نادیده گرفته خواهد شد؛ لذا “رسالت اصلی شما بازگو کردن واقعیتها به زبان مردم است.”
استاندار اصفهان با ترسیم افقی جدید برای فعالیتهای رسانهای، وظیفه روابط عمومی را فراتر از اطلاعرسانی روتین دانست و اظهار کرد: امروز روابط عمومی باید سه مأموریت اصلی «راوی امید»، «تبیینکننده واقعیت» و «تولیدکننده اعتماد اجتماعی» را دنبال کند.
وی افزود: جامعه بیش از هر زمان دیگری به گفتوگو و شفافیت نیاز دارد و این مهم تنها از طریق تبدیل شدن روابط عمومی از “پاسخگو به روایتگر صادق” محقق میشود.
جمالینژاد در این زمینه مشخص کرد که وظیفه روابط عمومی این است که به مردم بگوید؛ «دولت در حال انجام چه کارهایی است، چرا انجام میدهد، و چگونه آثار آن به زندگی مردم میرسد.»
وی لازمه کارآمدی دولت را داشتن “یک صدای واحد و منسجم” خواند و بر همافزایی رسانهای تأکید کرد و گفت:«دولت نیازمند صدایی است که از هر دستگاه، یک پیام واحد از خدمت و کارآمدی مخابره کند.»
استاندار اصفهان پیوند مؤثر روابط عمومیها با رسانههای رسمی، محلی و ملی را یک ضرورت دانست و هماهنگی کامل میان روابط عمومیها، صداوسیمای استان و رسانههای دیجیتال را به مثابه ایجاد «شبکه اطلاعرسانی واحد دولت» توصیف کرد.
جمالینژاد «امیدآفرینی» را مأموریت اصلی و اجتنابناپذیر حوزه اطلاعرسانی قلمداد کرد و متذکر شد: جامعهای که امید دارد، پویاتر، خلاقتر و سازندهتر است.
وی تاکید کرد که امید نه با شعار، بلکه با “تصویر درست از پیشرفتها و ارائه ملموس خدمات” ایجاد میشود.
استاندار اصفهان از مدیران روابط عمومی خواست که هر طرح، پروژه و خدمت را در قالب «روایت امید» بازتاب دهند تا حس تلاش نتیجهبخش به مردم منتقل شود.
استاندار اصفهان با اشاره به تجربیات مدیریتی، بر «ضرورت پیوست رسانهای در تصمیمات کلان» پافشاری کرد و اظهار کرد: هیچ سیاست اقتصادی یا اجتماعی بدون پیوست رسانهای موفق نخواهد شد،همانگونه که در دولت تأکید شده، باید پیش از اجرای طرحها، افکار عمومی آماده و اقناع شود.
وی هدف از این پیوست را پیشگیری از بروز شایعات، سوءبرداشتها و نگرانیهای غیرواقعی در جامعه دانست.
جمالینژاد همچنین، با تأکید بر اعتمادسازی و افزایش سرمایه اجتماعی، روابط عمومیها را «پاسداران بزرگترین سرمایه دولت» یعنی اعتماد عمومی معرفی کرد و خواستار آن شد که هر روابط عمومی، “آینهای شفاف از عملکرد سازمان” باشد، نه تریبونی برای تبلیغاتی صرف.
جمالینژاد در بخش دیگری از سخنانش، به نقش روابط عمومی در اقتصاد و بخش خصوصی اشاره کرد و خواستار آن شد که رسانهها و روابط عمومیها «صدای بخش خصوصی نیز باشند» و تلاشها و نوآوریهای کارآفرینان را بازتاب دهند.
وی با تأکید بر اینکه امنیت روانی و رسانهای سرمایهگذار، مقدمه توسعه اقتصادی است، معرفی الگوهای موفق و روایت مسیرهای موفقیت در فضای اقتصادی را نوعی خدمت فرهنگی دانست.
در نهایت، استاندار اصفهان آینده روابط عمومی را در گرو بهکارگیری «دانایی، فناوری و اخلاق» دانست و تصریح کرد: روابط عمومی امروز دیگر محدود به بیانیه و خبر نیست؛ باید دادهمحور، تحلیلی و فناورانه عمل کند.
وی بهرهگیری از ابزارهای نوین اطلاعرسانی، هوش مصنوعی، تحلیل افکار عمومی و سواد رسانهای را جداییناپذیر از روابط عمومی نوین خواند و تاکید کرد که اخلاق رسانهای و صداقت در اطلاعرسانی باید ستون اصلی کار مدیران باشد.
مهدی جمالینژاد با بیان اینکه «روابط عمومیها چشم و گوش دولت در جامعهاند و زبان گویای مردم در برابر دولت»، تأکید کرد: بیتردید، توسعه، پیشرفت و رضایت اجتماعی بدون روابط عمومی حرفهای و مؤثر ممکن نیست.
وی از همه مدیران روابط عمومی استان خواست با انگیزه، تخصص و همافزایی، در مسیر تحقق دولت پاسخگو، شفاف و مردمی گام بردارند.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای شارا/
برای اطلاعات بیشتر درباره روابط عمومی و اخبار سازمانهای مختلف، میتوانید به وبسایت شارا مراجعه کنید.
…………… شارا را در لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام دنبال کنید ……………
نظر بدهید