مقایسه تطبیقی 5 سایت صنعت نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی از منظر سئو پی آر

این بررسی نمونه خوبی برای مرحله سئو در پروسه داوری برای سایت هایی که در جشنواره ملی روابط عمومی الکترونیک داوری می شوند می باشد. سایت ها از جوانب مختلف مورد محک قرار می گیرند و نتیجه آن با موارد دیگری که در ارزیابی مد نظر قرار می گیرد سنجیده شده و در نتیجه برترین سایت ها اعلام می شوند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) سئو پی آر بر خلاف روابط عمومی، کاملا کمیت پذیر است و می توان آن را بر اساس معیارهای کمی ارزیابی کرد. بر این اساس در این نوشتار 5 سایت «شرکت ملی نفت ایران»، «شرکت ملی گاز ایران»، «شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران»، «شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران» و «شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران» مقایسه می کنیم.


این بررسی نمونه خوبی برای مرحله سئو در پروسه داوری برای سایت هایی که در جشنواره ملی روابط عمومی الکترونیک داوری می شوند می باشد. سایت ها از جوانب مختلف مورد محک قرار می گیرند و نتیجه آن با موارد دیگری که در ارزیابی مد نظر قرار می گیرد سنجیده شده و در نتیجه برترین سایت ها اعلام می شوند.


این نوشتار برای کسانی که می خواهند از میزان تاثیر سئو پی آر در نتیجه فعالیت های ارتباطی خودشان در عرصه فضای وب آگاه شوند مفید است.


 

 

 

جدول

مقایسه تطبیقی

سئو پی آر

 

 

ردیف

شاخص های سئو پی آر

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران

شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

1

رتبه صفحه

0

6

6

6

5

2

تعداد صفحه فهرست شده

17300

115000

11800

53400

18400

3

رتبه ملی

1399

646

8867

6071

1188

4

شبکه های اجتماعی (فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس)

3

15

10

7

2

5

رتبه اس

1151189

342790

3453387

2618529

3929398

6

قیمت دامنه

107

157

0

0

0

7

لینک های خارجی

11

11

11

11

11

8

لینک های داخلی

115

115

115

115

115

9

سئوی روی صفحه

6 از 20 شاخص

8 از 20 شاخص

6 از 20 شاخص

5 از 20 شاخص

4 از 20 شاخص

10

فایل های ضروری

No

No

No

No

No

11

هاستینگ

بدون Gzip

با Gzip

بدون Gzip

بدون Gzip

بدون Gzip

12

کمپین کلمات کلیدی

No

No

No

No

No

13

سرعت لود

(سریع)

63 درصد

(متوسط)

48 درصد

(ضعیف)

(ضعیف)

(متوسط)

54 درصد

14

نرخ پرش

34.90

24.20

53.60

55.80

21.30

15

متوسط توقف در صفحه

3:19

4:27

2:18

2:01

7:01

16

متوسط تعداد صفحه بازدید شده

2.89

2.78

2.40

2.00

5.70

17

نرخ ورود از موتورهای جستجو

 16.60%

14.50%

31.40%

28.60

14.40

18

لینک

1231

1232

499

227

448

19

قدمت

2002

2003

2006

2010

2006

 

با توجه به بررسی 19 شاخص که خود در برخی موارد شامل یک سری از زیر شاخص ها نیز می شوند، می شود ارزیابی دقیقی از فعالیت روابط عمومی این 5 سازمان ارائه داد. در نتیجه اگر بخواهیم این سازمان ها را تنها برای این شاخص ها مورد مطالعه قرار دهیم می توانیم آنها را به شکل زیر طبقه بندی کنیم:


1.      شرکت ملی نفت ایران
2.      شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران
3.      شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران
4.      شرکت ملی گاز ایران
5.      شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

 


نویسنده و تحلیلگر: عادل میرشاهی (مدرس سئو پی آر)