این کتاب در چهار گفتار، مثبت اندیشی: مفاهیم و تعاریف، هنر مثبت اندیشی، ارتباطات مثبت در سازمانها و شرکتها و چگونه مثبت بیاندیشیم منتشر شده است.
	
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| کتاب “مثبت اندیشی در روابط عمومی” ترجمه و تدوین حنانه باقریان در 104 صفحه به همت انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، این کتاب در چهار گفتار، مثبت اندیشی: مفاهیم و تعاریف، هنر مثبت اندیشی، ارتباطات مثبت در سازمانها و شرکتها و چگونه مثبت بیاندیشیم منتشر شده است.
عنوان کتاب: مثبت اندیشی در روابط عمومی
	ترجمه و تدوین: حنانه باقریان
	ویرایش: زهرا بابازاده گان
	حروفچین و صفحه آرا: غلامحسن بابازاده گان
	طرح جلد: علی قاصدی
	انتشارات: کارگزار روابط عمومی
	تعداد صفحات: 104
وب سایت: www.irancpr.ir- www.shara.ir
	پست الکترونیک: info@irancpr.org-kargozar80@yahoo.com 
فهرست مطالب
پیشگفتار
	 
	گفتار اول: مثبت اندیشی: مفاهیم و تعاریف
	تاریخچه مثبت اندیشی
	تعریف مثبت اندیشی
	ارزش مثبت اندیشی
	افکار مثبت و منفی
	ویژگی های افراد مثبت نگر
	ویژگی های افراد منفی نگر
	چهار قانون اساسی
	چرا باید مثبت اندیش باشیم؟
	آیا شما یک فرد منفی هستید یا مثبت اندیش؟
	 
	گفتار دوم: هنر مثبت اندیشی  
	مثبتاندیشی (لیوی ویلسون)
	کیفیت افکار
	تجدیدنظر در تفکرات
	عواید تفکر مثبت برای سلامتی
	 
	گفتار سوم: ارتباطات مثبت در سازمانها و شرکتها
	1. مقدمه
	2. اهمیت رویکرد مثبتگرا
	3. رفتار کجروانه مثبت
	4. رابطه میان مثبتگرایی و عملکرد
	5. ارتباطات مثبت از سوی رهبر
	6. قلمروهای مثبتگرایی
	 
	گفتار چهارم: چگونه مثبت بیاندیشیم 
	بخش 1: بررسی تفکر خودتان
	بخش 2: مبارزه با افکار منفی
	بخش 3: یک زندگی خوش بینانه
	نکات
	هشدارها
	100 تمریـن مثبـت اندیشـی
	
سرآغازی جدید
	
منابع 
	 
	
پیشگفتار
	همه کارهای ما نوعی ارتباط است، ارتباطات شامل تمامی رفتارها، حرکات و اشارات ماست و ما هر روز به گونهای مختلف با یکدیگر در ارتباط هستیم و اندیشهها، احساسات و تمایلات خود را به یکدیگر منتقل میکنیم. 
	
اما ارتباط ما تنها به ارتباط با افراد خلاصه نمیشود. ما با خدا ارتباط برقرار میکنیم، با خودمان ارتباط برقرار میکنیم و هر لحظه میآموزیم که چگونه ارتباط برقرار کنیم و چگونه بهتر ارتباط برقرار کنیم، زیرا مهارتهای ارتباطی آموختنی است.
	
پیام های ما بواسطه آموختن شکل میگیرند، گاهی حتی پیامهای غیرکلامی ما آموخته میشوند و ژستها و حرکات ما بواسطه آموزش شکل میگیرند.
	
مهارتهای چهارگانه ارتباطی یعنی نوشتن، خواندن، گفتن و شنیدن آموختنی است و آدمیان باید برای ارتباط کاملتر، آنها را بیاموزند و در زندگی اجتماعی به کار ببرند. 
	
یکی از بحثهای اساسی، تقسیمبندی ارتباطات به کلامی و غیرکلامی است و اینکه بخش اعظمی از ارتباطات ما را ارتباطات غیر کلامی تشکیل میدهند. امکان کنترل و هدایت پیامهای غیرکلامی وجود دارد اگرچه به سختی امکانپذیر است. در این راستا پیامهای غیرکلامی به طور کلی چهار وظیفه به عهده دارند:
	
الف: تکمیل پیام های کلامی
	ب: تایید پیام های کلامی
	ج: رد پیام های کلامی
	د: جایگزینی پیام های کلامی
	
پیامهای غیرکلامی به آداب و تشریفات برمیگردد که بحث اصلی کتاب «اصول و آداب تشریفات» است زیرا تشریفات فرآیند ارتباطات غیرکلامی است و حرکات، اشارات و احساسات ماست که به عنوان پیامهای غیرکلامی به تکمیل، تایید، رد یا جایگزینی پیامهای کلامی میانجامد…
مرکز پخش:
09121938419 – 66570194(021) – 66943670 (021)
لینک خرید کتاب: http://kpri.ir/?p=4201
| 
 | ||||
 
					 
			 
							

 
							 
							
نظر بدهید