انجمن بین المللی مدیریت استراتژیک توسط ۱۴ نفر از دانشگاهیان تاسیس شده است و یکی از اهداف اصلی این سازمان که در آیین نامه آن آمده است؛ انتشار ژورنال بین المللی به زبان انگلیسی بود. هدف این ژورنال تبدیل شدن به یک مجله واجد شرایط در عرصه های بین المللی و ملی است.
ما خوشحالیم که مجله مدیریت استراتژیک جهانی، دوازده ساله شد. ما تاکنون 26 شماره آن را منتشر کرده ایم. ما برای اولین بار با انتشار مقالات اصلی در بسیاری از کشورهای جهان در زمینه مدیریت استراتژیک سهیم بوده ایم. ما با اشتیاق فراوان منتظر مطالعات جدید دانشگاهی هستیم.
“مدیریت استراتژیک مجموعه تصمیم ها و اقدامات مدیریتی است که عملکرد بلند مدت یک شرکت را تعیین می کند.
مدیریت استراتژیک عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل. بنابراین مدیریت استراتژیک بر نظارت و ارزیابی بر فرصت ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت تأکید دارد.
روند مدیریت استراتژیک از چهار عنصر تشکیل شده است:
– تحلیل موقعیت
– فرمولبندی استراتژی
– اجرای استراتژی
– ارزیابی استراتژی”
به همین دلیل مجله ما به توسعه درک اصلی نظریه مدیریت استراتژیک جهانی و نظریه مدیریت اختصاص دارد. ما سعی می کنیم از طیف متنوعی از مقالات مرتبط با همه جنبه های مدیریت استراتژیک که به استنباط آماری، مطالعات کیفی، کمی، مدل های مفهومی و محاسباتی متکی است، استقبال کنیم.
مجله مدیریت استراتژیک جهانی دو بار در سال منتشر می شود.
منابع
www.linkedin.com
www.chetor.com
|
نظر بدهید