«موسسه اخلاق ارتباطات» سال 2001 تأسیس شد. این موسسه یک شبکه بینالمللی برای پژوهشگران، متخصصان و دانشجویات ارتباطات است.
در موسسه اخلاق رسانهای پژوهش ها در پنج زمینه سیاسی (گفتمان بین فرهنگی، حکمرانی جهانی، سیاست محلی و ملی، اخلاق در سازمانهای سیاسی، روزنامهنگاری سیاسی، اخلاق در تبلیغ سیاسی)، رسانه (اخلاق اطلاعاتی، اخلاق مخاطب و رسانههای جمعی، قانون رسانه، اخلاق ارتباطات جمعی، اخلاق رایانه و فناوری، اخلاق توسعه نرمافزاری)، سازمانی (اخلاق تجارت، اخلاق نوآوری)، گروهی (اخلاق رهبری، اخلاق و روابط ارتباطاتی، اخلاق در گروه تصمیمگیری، یادگیری و نوآوری در گروههای کوچک، اخلاق توسعه حرفهای، اخلاق گفتمان) و بین شخصی (فلسفه ارتباطات و مطالعات اخلاق، مهارتهای ارتباطاتی، فرهنگ و جنسیت، قومیت و بازنمایی) انجام میشود،. در وبگاه این موسسه مجموعهای از مقالات در حیطه اخلاق ارتباطات وجود دارد.
اهداف موسسه اخلاق رسانه:
– معرفی رشته اخلاق ارتباطات و بررسی رابطه بین صنایع ارتباطاتی و علل و پیامدهای اخلاقی
– ایجاد زمینهای برای پژوهشگران و متخصصان به منظور مطالعه رویههای اخلاقی در ارتباطات
– توسعه ابزار خاص، چارچوبها و روشهای آموزشی
– حمایت از رویههای ارتباطاتی به مثابه اصول اخلاقی
مجله بینالمللی اخلاق ارتباطات از سوی این موسسه منتشر می شود و محتوای آن موضوعات اخلاق در روزنامهنگاری، روابط عمومی، بازاریابی، ارتباطات سالم، علوم اطلاعاتی، ارتباطات سازمانی و مدیریتی میباشد. این موسسه همچنین کتابهایی در زمینه اخلاق ارتباطات منتشر کرده است که میتوان به «فراتر از اعتماد» و «جنگ ارتباطاتی: پول، رسانه و ارتش» اشاره کرد.
www.communicationethics.net/home
|
نظر بدهید