مزایای استراتژی محتوای دیجیتال

تحقیقات نشان داده سازمان‌هایی که برنامه بازاریابی مشخصی دارند و به طور منظم نتایج خود را اندازه‌‌‌گیری می‌کنند نسبت به سازمان‌هایی که استراتژی ندارند، ۶۰‌درصد رشد سریع‌‌‌تری دارند.

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| تحقیقات نشان داده سازمان‌هایی که برنامه بازاریابی مشخصی دارند و به طور منظم نتایج خود را اندازه‌‌‌گیری می‌کنند نسبت به سازمان‌هایی که استراتژی ندارند، ۶۰‌درصد رشد سریع‌‌‌تری دارند.


شماره ۱: یک استراتژی دیجیتال به شما جهت و اهداف می‌دهد

سازمان‌هایی که استراتژی دیجیتالی را ترسیم نکرده‌‌‌اند، تصویر واضحی از آنچه می‌‌‌خواهند آنلاین انجام دهند و چگونه به آن اهداف دست خواهندیافت، ندارند.

بدون داشتن اهداف مشخص، دشوار است که دقیقا بدانید هدف شما در فضای آنلاین چیست. ایجاد این استراتژی به شما کمک می‌کند به سوالات مهم در مورد استراتژی خود و نحوه فروش به مخاطبان خود پاسخ دهید.

همچنین به شما کمک می‌کند تعیین کنید که چه معیارهایی را می‌خواهید به دست آورید و در چه زمانی. این روش تضمین می‌کند که تاکتیک‌های بازاریابی شما همیشه روی اهداف کمی و اهداف بلندمدت باقی می‌مانند.


شماره ۲: مشتریان شما آنلاین هستند

به عنوان یک بازاریاب، می‌‌‌خواهید به افراد در جایی که هستند دسترسی پیدا کنید و خدمات آنلاین ارائه کنید. اکثریت قریب به اتفاق مصرف‌کنندگان، محتوا را به صورت آنلاین، روی تلفن، لپ تاپ، دسکتاپ، تلویزیون هوشمند و بسیاری از دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کنند. از آنجا که آنها بیشتر وقت خود را در اینجا می‌گذرانند، منطقی است که شما می‌خواهید آنها را هدف قرار دهید. داشتن یک استراتژی مشخص به شما کمک می‌کند تا به طور موثرتری به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

این به این دلیل است که شما از پلتفرم‌هایی که آنها ترجیح می‌دهند استفاده خواهید کرد. اگر مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات نکنید، شرکت دیگری آنها را ملاقات خواهد کرد.


شماره ۳: ردیابی و نظارت دیجیتالی آسان است

ردیابی اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی سنتی اغلب دشوار است. این مشکل در بازاریابی دیجیتال نیست. شما به راحتی می‌توانید اندازه‌گیری دقیق ROI را برای هر کانال دیجیتالی که استفاده می‌‌‌کنید دریافت کنید. همچنین می‌توانید ببینید که مخاطبانتان به هر کمپین چگونه واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال، می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت خود و اینکه از کجا آمده‌اند را پیگیری کنید.

همچنین می‌توانید مدت زمانی را که کاربر در وب‌سایت شما صرف می‌کند تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی در مورد کیفیت سایت شما به شما می‌گوید. اینها تنها چند راه برای ردیابی بازاریابی دیجیتال هستند.


شماره ۴: راه‌هایی برای متمایز کردن کسب و کار خود بیابید

در فرآیند ایجاد یک استراتژی دیجیتال، راه‌هایی را برای متمایز کردن شرکت خود به صورت آنلاین کشف خواهید کرد. شاید متوجه شده باشیدکه رقبای شما در صدر جدیدترین روندهای دیجیتال نیستند. یا اینکه مخاطب شما محتوای آموزشی را دوست دارد. با استفاده از این یافته‌ها می‌توانید کسب و کار خود را متمایز کنید.


شماره ۵: همه را در یک صفحه بگیرید و نگه دارید

به ناچار، تعداد زیادی از مردم به بازاریابی دیجیتال شما دسترسی دارند و در آن سهیم هستند. صرف زمان برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال تضمین می‌کند که هر بخش و هر کارمند دیدگاه یکسانی داشته باشند. همه می‌توانند پیام یکسانی از برند را منتقل کنند.

 

مترجم: محمود نوری شمس‌آباد

منبع: www. ama. org
donya-e-eqtesad