مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان: روابط عمومی‌ها با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به مردم موجب صرفه‌جویی انرژی شوند

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان گفت:کمیته‌ انرژی با تدوین سیاست‌های کارآمد و روابط عمومی‌ها با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به مردم، می‌توانند نقش مهمی در تحقق صرفه‌جویی انرژی ایفا کنند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان،احسان مشگلانی در نشست کمیته انرژی روابط‌عمومی با تشریح روش‌های پیشگیری از مصرف بی‌رویه حامل‌های انرژی اظهار کرد:انرژی یکی از مهم‌ترین منابعی است که توسعه و پیشرفت جوامع به آن وابسته است و با افزایش جمعیت و رشد صنایع، مصرف انرژی در کشور به طور چشمگیری افزایش یافته است.

وی افزود:این افزایش مصرف نه تنها باعث کاهش منابع انرژی تجدیدناپذیر مانند نفت و گاز شده، بلکه تأثیرات منفی زیست‌محیطی مانند گرمایش جهانی و آلودگی هوا را نیز به همراه داشته است؛ بنابراین، ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان تصریح کرد:بر همین اساس تشکیل کمیته‌ انرژی در روابط‌عمومی‌ها احساس و لزوم سیاست‌گذاری و مدیریت منابع انرژی ما را بر آن داشت که تا با تدوین استراتژی‌های کارآمد، مصرف انرژی را بهینه‌سازی کرده و از هدررفت آن جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد:یکی از مهم‌ترین اقدامات این کمیته‌ها، ایجاد تمهیدات ویژه برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است؛که می‌تواند شامل استفاده از فناوری‌های نوین، بهینه‌سازی فرآیندهای صنعتی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و فرهنگ‌سازی در بین مردم باشد.

مشگلانی گفت:در این میان، نقش روابط عمومی‌ها در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن صرفه‌جویی انرژی بین مردم بسیار حیاتی است و روابط عمومی‌ها به عنوان پل ارتباطی بین سازمان‌ها و مردم، می‌توانند با استفاده از ابزارها و روش‌های مؤثر، آگاهی‌های لازم را در مورد اهمیت صرفه‌جویی انرژی به جامعه منتقل کنند.

وی اضافه کرد: این کار از طریق رسانه‌های جمعی، شبکه‌های اجتماعی، کمپین‌های تبلیغاتی و برنامه‌های آموزشی امکان‌پذیر است.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان تاکید کرد:روابط عمومی‌ها می‌توانند با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه، مردم را به تغییر رفتارهای مصرفی خود تشویق کنند.

وی همچنین اضافه کرد:شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند، می‌توانند در گسترش این فرهنگ نقش مهمی ایفا کنند و علاوه بر این، روابط عمومی‌ها می‌توانند با همکاری مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌هایی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار کنند.

انتهای پیام/