مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان: مشکلات روابط عمومی‌های ادارات لرستان بررسی می‌شود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان گفت: مشکلات و مسایل روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان با حضور مدیران بررسی می شود.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان گفت: مشکلات و مسایل روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان با حضور مدیران بررسی می شود.

به گزارش شارا به نقل از ایرنا، محمد آریان پور شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه‌های استان در اولین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در اداره کل بهزیستی لرستان بیان کرد: در این سلسله نشست‌ها که اولین آن در بهزیستی استان برگزار شد، مسایل، مشکلات و معضلات روابط عمومی های دستگاه‌های استان با حضور مدیران بررسی و همچنین از این طریق در افزایش تعامل مدیران و روابط عمومی ها و رسانه های استان در حوزه اطلاع رسانی شاهد اثرات و تحولات مثبت باشیم.

وی بیان کرد: هدف و فلسفه شکل گیری شورای هماهنگی روابط عمومی ها، طرح ابتکاری حضور در ادارات و بازدید میدانی از روابط عمومی ها و برگزاری جلسه بررسی وضعیت روابط عمومی دستگاه در حضور مدیر عملی ارزشمند و تاثیر گذار بر عملکرد روابط عمومی ها است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان اضافه کرد: روابط عمومی بخشی از کار مدیر است که در ادارات به دلیل مشغله زیاد مدیران به اشخاص کاردان، مطمئن و معتمد سپرده می شود.
اریان پور با اشاره به اینکه حضور موثر و حمایت مدیر در کنار روابط عمومی نکته مثبتی است، ادامه داد: انتخاب بهترین نیروها به عنوان روابط عمومی از طرف مدیران می تواند کمک های موثری در پیشبرد اهداف سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.


وی به روز بودن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری روابط عمومی ها را مهم تلقی نمود و گفت: منظور از سخت افزار منابع و امکانات و تعدد نفرات است، اما کیفیت و مهارت نیروی انسانی در رابطه با فن و هنر، نحوه نگارش، ارتباط با رسانه ها از بحث های نرم افزاری در روابط عمومی است.


آریان پور از رونمایی بانک اطلاعاتی روابط عمومی های استان بعنوان یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام شورای هماهنگی یاد کرد و افزود: در این بانک جامع اطلاعاتی تمامی اطلاعات روابط عمومی ها ثبت و براساس آن ارزیابی روابط عمومی ها صورت خواهد پذیرفت ضمن اینکه علاقمندان و رسانه ها هم می توانند به وظایف روابط عمومی ها و برخی اطلاعات آنها در این نرم افزار دسترسی داشته باشند.


مدیرکل بهزیستی لرستان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این شورا گفت: امروزه جایگاه روابط عمومی ها به موازات پیچیدگی جامعه بشری بسیار متفاوت است و با دهه‌های قبل قابل مقایسه نیست.


فاطمه زهرا توکلی افزود: روابط عمومی قلب یک سازمان برای تعامل با محیط اطراف و جامعه هدف است.


وی مدیریت را علم همراه با هنر توصیف کرد و افزود: روابط عمومی یکی از جاهایی است که باید علم، هنر، هوش، ذکاوت و خلاقیت در آن حرف اول را بزند.


مدیرکل بهزیستی اضافه کرد: همین که شورای هماهنگی روابط عمومی ها اولین و مهمترین گام را برداشته نوید دهنده این است که به سمت مشارکت جمعی و بین بخشی می رویم و امیدوارم در عمل هم موفق شویم.


مدیرکل بهزیستی با بیان اهمیت برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی کوتاه مدت ویژه مدیران وپرسنل حوزه روابط عمومی گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نسبت به برگزاری هدفمند کارگاه های آموزشی تخصصی وکاربردی کوتاه مدت با دعوت از مدرسان برجسته دانشگاه جهت تبیین اهداف و شرح وظایف روابط عمومی اقدام نماید.


لازم به ذکر است که در این نشست اعضای شورای هماهنگی جهت همفکری و ایجاد کانال ارتباطی و بررسی بستر های لازم برای بازتاب اخبار دستگاهها به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه پرداختند.

در ادامه این نشست مدیر کل روابط عمومی و روابط امور بین الملل استانداری و اعضای شورای هماهنگی با حضور در واحد روابط عمومی بهزیستی لرستان از امکانات این اداره و کتابخانه این اداره کل بازدید نمودند.