مدیرعامل گروه صنعتی دنیای اشانتیون: توجه به نیاز مخاطب هنر اصلی روابط عمومی هاست

پرسش مهم در این جا این است که با محتواترین کاری که در گسترش ارتقای روابط عمومی انجام داده اید چه بوده و انتخاب شما به عنوان روابط عمومی چیست؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)  مدیرعامل گروه صنعتی دنیای اشانتیون با اشاره به اینکه همه افراد جامعه ما با فلسفه عیدی و هدیه آشنا هستند گفت: در روزگار قدیم در ماه های آخر سال همیشه با پیدا کردن یک دسته پول نو همراه بود جهت عیدی سال نو و این هدیه با فواید و برکت در زندگی مردم عجین شده بود.


حسین کاشانی نیا در سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در هتل المپیک افزود: بطور مثال ما درماه های قبل از سال جدید به دنبال پاکت های زیبا و مقدار بی شماری از پول های نو برای دادن عیدی بودیم و این تا به حال ادامه دارد در ایران هم تا همین سال های اخیر بیشتر به جهت پس انداز و پشتوانه، پول را بهترین هدیه می دانستند، ولی با تغییر سلیقه های مردم و پایین آمدن ارزش واحد ریال پیشنهاد در این است که با انتخاب یک کالای سودمند و جدید در عین صرفه هزینه از اطرافیان تقدیر و تشکر لازم انجام می شود.


مدیر یک شرکت تبلیغاتی و خدماتی ادامه داد: این روزها تهیه هدیه مناسبی که مخاطبتان از ته دل دوست بدارد کار سختی است موضوع کارایی یک هدیه خوب امر بسیار مهم و روانشناختی برای یک مدیر متخصص در تهیه امور هدایا می باشد.


کاشانی اظهار داشت: امروز باید بیش از پیش علایق و نیازهای دور از دسترس مخاطبین تان توجه کنید زیرا تناسب زمان، فصل و مناسبت تهیه یک کادوی کاربردی را نباید از نظر دور داشت.


وی خاطرنشان کرد: تا به حال از دست یک باغبان محلی یک نارنج خوش رنگ و خوشبو و زیبا را هدیه گرفته اید در آن زمان چه حسی را داشته اید.


به گفته کاشانی نیا از تکرار خرید هدیه آنچه با سلیقه افراد سنجیده می شود و در آن سایز و رنگ دخیل هستند پرهیز نمایید و این در آقایان بیشتر به چشم می خورد چون توانایی خرید در آنها کمی متفاوت تر است .


وی با اشاره به تاثیر گذاری روابط عمومی خوب در جذب مخاطبان و برقراری ارتباط گسترده برآنچه نوآوری و کم اطلاعی از آن باعث عدم خریدشان تا به امروز برای شما شده برای دیگر افراد هم همین کم اطلاعی باعث عدم تهیه اش می شود و این موضوع مهمی است برای تهیه کادویی که در نظر اول جلب توجه کند.


کاشانی نیا اظهار داشت: روابط عمومی های خوب و مشتری مدار می توانند متوجه شوند که مشتری واقعی ما کیست و وظیفه ما نسبت به آنها چیست؟


وی پرسش دوم را ماموریت واقعی سازمان ما چیست و می خواهد در این مسیر به کجا برود ، مطرح کرد و گفت: طرح و نقشه امسال شما برای تاثیر گذاری بیشتر روی مخاطبین تان چیست؟


کاشانی نیا تصریح کرد: پرسش مهم در این جا این است که با محتواترین کاری که در گسترش ارتقای روابط عمومی انجام داده اید چه بوده و انتخاب شما به عنوان روابط عمومی چیست؟
به گفته وی اغلب وقتی با نگاهی انتقادانه به خطاهای رفتاری دیگران می نگریم با انسان های غیرمنطقی و پراشتباهی مواجه می شویم که خیلی از ما در امور جاری زندگی شان موفق تر بوده و هستند چرا؟


مدیر شرکت تبلیغاتی و خدماتی گفت: زمانی که خود را از رقبای دیگر متمایز می کنید، آن گاه مشتری نیز با شما همانند طلایی درخشان و کمیاب رفتار می کند ونه هوایی بی رنگ و بو که همه جا به فراوانی یافت می شود. برای آن که مانند طلا بدرخشید، چاره ای ندارید جز آن که خود را متمایز کنید تا بدرخشید.


کاشانی نیا گفت: بازار همیشه بزرگ تر از کسب و کارهاست زیرا در هر لحظه از زمان، صدها عامل گوناگون از درون و بیرون به بازار شکل می دهند که برآیندشان باعث می شود، بازار به هر سویی حرکت کند باید در هر لخظه خود را با ضرب آهنگ بازار هماهنگ کنید و هرگز فریب موفقیت های گذشته تان را نخورید.


به گفته وی بازار اقیانوسی پرتلاطم است و به جای آنکه در برابر موج هایش ایستادگی کنید، بهتر است موج سواری بیاموزید تا همیشه بر قله ی امواج بایستید.