مدیر عامل یوتیوب می‌گوید گوگل با رقابت فناوری تبلیغاتی زیادی روبرو است

در حال حاضر، فشارهایی برای انحلال بخش فناوری تبلیغات گوگل و تقسیم آن به وجود آمده است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در تازه‌ترین تحولات در پرونده ضد انحصار گوگل، نیل موهان، مدیر اجرایی یوتیوب، در دادگاه فدرال ایالات متحده در اسکندریه، ویرجینیا، به دفاع از عملکرد گوگل پرداخت و اتهامات وزارت دادگستری مبنی بر انحصار در بازار فناوری تبلیغات را رد کرد. او شهادت داد که گوگل با رقابت زیادی در این بازار مواجه است و موفقیت آن به دلیل نوآوری و کیفیت خدماتش بوده است.

این محاکمه، که به بررسی شکایات وزارت دادگستری و هشت ایالت علیه گوگل می‌پردازد، به خرید شرکت نرم‌افزاری DoubleClick در سال 2008 و تأثیرات آن بر بازار تبلیغات مرتبط است. وزارت دادگستری ادعا می‌کند که گوگل با خرید این شرکت، به طور غیرقانونی بر بازار تبلیغات تسلط یافته و قیمت‌ها را افزایش داده است.

آقای موهان تأکید کرد که گوگل در حال حاضر با رقابت‌های زیادی در بازار فناوری تبلیغات روبرو است و اقدامات این شرکت به نفع مصرف‌کنندگان و صنعت تبلیغات بوده است. وی همچنین به انتقادات در مورد خرید AdMeld پاسخ داد و گفت که این اقدامات به معنای توقف خدمات نبوده است.

این پرونده به بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای کنترل قدرت شرکت‌های فناوری و مبارزه با انحصار در این صنعت تبدیل شده است.

در حال حاضر، فشارهایی برای انحلال بخش فناوری تبلیغات گوگل و تقسیم آن به وجود آمده است. وکلای گوگل نیز به رقابتی بودن صنعت تبلیغات و نقش دیگر شرکت‌های بزرگ در این حوزه اشاره کرده‌اند.

نویسنده: سیسیلیا کانگ
منبع انگلیسی: نیویورک تایمز

منبع فارسی: شارا
تاریخ انتشار: 16 سپتامبر 2024

انتهای پیام/

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>