شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| مانند هر صنعت دیگری، بازاریابی رسانههای اجتماعی مملو از مفاهیم پیچیده است. با معیارهای بسیار مختلف، معیارها به سرعت در حال تغییر، و پلتفرمهای جدید که دائماً ظاهر میشوند، ماندن در بالای اصطلاحات مهم دشوار است. با این حال، اگر کسبوکاری دارید که باید حضور آنلاین خود را افزایش دهد، مدلهایی وجود دارد که باید درباره آنها بدانید.
رسانه های پولی، کسب درآمد و دارای مالکیت مدل هایی هستند که کل استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را تشکیل می دهند. اگر مطالب آنلاین دارید، حداقل یکی از این سه مورد را تشکیل می دهند. هر یک به شما کمک می کند برند خود را رشد دهید، سرنخ ایجاد کنید و اهداف کسب و کار خود را برآورده کنید، بنابراین باید بدانید که اگر می خواهید بازده بازاریابی خود را به حداکثر برسانید، چگونه از آنها نهایت استفاده را ببرید.
به خواندن ادامه دهید تا تفاوتهای رسانههای پولی، دارای مالکیت و کسب درآمد و نحوه استفاده از هر یک از آنها برای رشد حضور آنلاین شرکت خود را درک کنید.
رسانه پولی
رسانه پولی شامل هر گونه استراتژی بازاریابی یا مطالبی است که برای اجرای آن هزینه می کنید.
نمونه هایی از رسانه های پولی
کانال های رسانه های پولی تقریباً همیشه تبلیغات هستند. این می تواند هر نوع تبلیغی باشد که آنلاین می بینید: تبلیغات بنری، تبلیغات فیس بوک، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات نمایشی و غیره. رسانه های پولی همچنین می توانند شامل حمایت های مالی ویدیویی یا محتوای حمایت شده در وب سایت های شخص ثالث باشند.
برخی از شرکت ها تبلیغات چاپی را انتخاب می کنند که شکل دیگری از رسانه های پولی است. با این حال، هنگامی که تبلیغ خود را در یک مجله یا روی یک بیلبورد قرار می دهید، تشخیص موفقیت آن دشوار است. ممکن است مردم آگهی شما را ببینند و محصول شما را از آن بخرند، اما شما نمی توانید سفر مشتری را دنبال کنید تا بفهمید چرا آنها این کار را کردند.
رسانه های پولی: مزایا و معایب
شما می خواهید مطمئن شوید که دلارهای تبلیغاتی خود را عاقلانه در رسانه های پولی خرج می کنید. اگر تحقیقات مناسبی برای هدف قرار دادن افراد مناسب انجام نداده باشید، میتواند به سرعت خرج شود. قبل از خرید هر گونه تبلیغات، این مزایا و معایب رسانه پولی را در نظر بگیرید.
طرفداران:
فوراً نتایج را دریافت کنید – افراد بلافاصله روی پیوندهای تبلیغات کلیک می کنند تا از محتوای شما بازدید کنند.
برای درک اینکه محصول یا خدمات شما برای چه کسانی جذاب است، روی چه افرادی کلیک میکنند، ردیابی کنید.
کنترل کامل پیامی که ارسال می کنید زیرا تبلیغات را می نویسید.
به راحتی افراد مناسب برای برند خود را هدف قرار دهید.
معایب:
شما فقط تا زمانی که برای تبلیغ پرداخت می کنید سرنخ دریافت می کنید – پس از پایان کمپین، تولید سرنخ شما نیز همینطور است.
ROI بسیار متفاوت است – با افزایش رقابت در جایگاه شما، تبلیغات گران تر می شوند.
بیشترین هزینه را از بین سه نوع اصلی مدل های بازاریابی دارد.
نحوه استفاده از رسانه پولی
بیشتر مردم از رسانههای پولی برای رشد رسانههای متعلق به خود استفاده میکنند. اگر تازه شروع کردهاید، میتوانید از رسانههای پولی استفاده کنید تا ترافیک بیشتری را به وبسایت یا صفحات رسانههای اجتماعی خود هدایت کنید و سرنخهای بیشتری را برای شرکت خود تضمین کنید.
رسانه کسب شده
رسانههای کسبشده شامل هر زمانی است که پستهای شما در معرض دید قرار میگیرند یا خارج از یکی از کانالهای شرکت شما دیده میشوند.
هر زمان که محتوای شما پسندیده، به اشتراک گذاشته شود، یا بازتوییت شود، تبدیل به رسانه کسب شده می شود. از آنجا که شخص دیگری غیر از شرکت شما در مورد کاری که شما انجام می دهید صحبت می کند (به طور مطلوب)، باعث می شود دیگران به برند شما اعتماد بیشتری داشته باشند.
نمونه هایی از رسانه های کسب شده
رایجترین رسانههای کسبشده از طریق کانالهای رسانههای اجتماعی زمانی به دست میآیند که کاربران محتوای شما را دوست داشته باشند، درباره آن نظر بگذارند یا به اشتراک بگذارند. با این حال، می تواند سایر وب سایت ها یا مقالات خبری مرتبط با وب سایت شرکت شما را نیز شامل شود.
رسانه های به دست آمده: جوانب مثبت و منفی
رسانه های به دست آمده یک راه عالی برای اطلاع رسانی در مورد نام تجاری شما و کمک به شرکت شما قابل اعتمادتر به نظر مصرف کنندگان است. اما محاسبه ROI به طور دقیق ممکن است دشوار باشد.
طرفداران:
رسانههای کسبشده به مخاطبان کمک میکنند بیشتر به شما اعتماد کنند زیرا شخص دیگری برند شما را توصیه میکند.
افراد بیشتری در مورد خدمات شما با خبر می شوند و دامنه دسترسی شما را افزایش می دهند.
رسانه های کسب شده می توانند به شما در ایجاد رهبری فکری کمک کنند (نشان دادن تخصص شما).
معایب:
اندازه گیری ROI رسانه های به دست آمده می تواند دشوار باشد.
از آنجایی که شما به افراد دیگر متکی هستید، رسانه های کسب شده خارج از کنترل شرکت شما هستند.
اگر به اندازه کافی درگیر مکالمات آنلاین درباره برند خود نباشید، رسانه های به دست آمده ممکن است منجر به پیامدهای منفی شوند.
رسانه های به دست آمده خود را با Clearview Social ارتقا دهید
برای تقویت استراتژی رسانه ای به دست آمده خود، از بهترین ابزاری که در اختیار دارید استفاده کنید: کارمندانتان. برای سادهتر کردن اشتراکگذاری آنلاین کارمندان خود، از نرمافزار ساده حمایت از کارکنان Clearview Social استفاده کنید.
نویسنده:نیکول گاردنر / ۳ نوامبر 2022. میلادی
مترجم: علیرضا شواخی زواره،کارشناس روابط عمومی و پژوهشگر ارتباطات
|
نظر بدهید