مدرسه‌سازی؛ عملیات فرهنگی و تمدن‌ساز روابط عمومی‌ها در سازمان نوسازی مدارس کشور
مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس: مدرسه‌سازی امروز فراتر از عمران، یک مأموریت فرهنگی و رسانه‌ای برای خلق اعتماد و مشارکت مردمی است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || روابط عمومی ویترین یک سازمان نیست؛ ستون خیمه اعتبار و اعتماد آن است. باید روایت‌های خود را از سطح مناسبت‌های سطحی به عمق پیام‌های انسانی، اجتماعی و آموزشی ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، نشست آموزشی و تبیینی روابط‌عمومی‌های حوزه نوسازی مدارس سراسر کشور، روز سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۴، با حضور زهرا علی‌اکبری، معاون امور رسانه وزارت آموزش و پرورش، و شهریار صالحانی، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی و مسئولین روابط عمومی اداره‌های کل نوسازی مدارس استان‌های سراسر کشور به صورت برخط برگزار شد.

روابط عمومی ویترین یک سازمان نیست؛ ستون خیمه اعتبار و اعتماد آن است
در این نشست، شهریار خواجه صالحانی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان با اشاره به اهمیت راهبردی روابط عمومی در سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: روابط عمومی ویترین یک سازمان نیست؛ ستون خیمه اعتبار و اعتماد آن است. باید روایت‌های خود را از سطح مناسبت‌های سطحی به عمق پیام‌های انسانی، اجتماعی و آموزشی ببریم.

وی افزود: مدرسه‌سازی امروز فقط یک عملیات عمرانی نیست؛ یک کار فرهنگی، رسانه‌ای و تمدن‌ساز است. روابط عمومی‌ها باید با طراحی محتوای تأثیرگذار، ثبت لحظات کلیدی و بازتاب فعالیت‌ها در سطح رسانه‌ها، تصویر واقعی و الهام‌بخش از این جریان عظیم را به جامعه منتقل کنند.

صالحانی تأکید کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند روایت را از ما بگیرد، اما ما با قدرت روایت عدالت آموزشی، مدرسه‌سازی و مشارکت مردمی، می‌توانیم روایت‌ساز این میدان باشیم. تمام مدیران استانی باید روابط عمومی را در مرکز راهبردهای خود ببینند. مستندسازی پروژه‌ها، برجسته‌سازی مشارکت خیرین و استفاده درست از رسانه، از اولویت‌هایی است که مسیر موفقیت استان‌ها را هموار می‌کند.

تاکید بر ساخت کلیپ های روایی مشارکت مردم و جلوه های زیبای مدرسه سازی ، تهیه فیلم و تصاویر با کیفیت از پروژه ها، تبیین درست خدمات نظام به خصوص در عرصه مدرسه سازی ، برگزاری تورهای رسانه ای در روز خبرنگار ، تبیین توجه ویژه دولت و شخص رییس جمهور به نهضت مدرسه سازی از مطالب مهم صالحانی در این نشست بود.

مأموریت روابط عمومی‌ها فراتر از اطلاع‌رسانی ساده
در ادامه، زهرا علی‌اکبری معاون امور رسانه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر نقش روابط ‌عمومی‌ها در تحقق نهضت عدالت آموزشی، اظهار داشت: امروز مأموریت روابط عمومی‌ها فراتر از اطلاع‌رسانی ساده است؛ ما باید اهمیت مدرسه‌سازی و بهسازی فضاهای آموزشی را به زبان مردم روایت کنیم تا مشارکت حداکثری را رقم بزنیم. آنچه باید منتشر شود، نه صرفاً گزارش پروژه‌ها، بلکه محتوای جذاب، آموزنده و اثرگذار است؛ محتوایی که بر آینده‌ساز بودن هر مدرسه تأکید کند و از تصمیمات مثبت و قابل افتخار این حوزه سخن بگوید.

وی افزود:کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، آغاز پروژه‌ها و مراحل پیشرفت آن‌ها باید ثبت و مستندسازی شوند. لازم است از ظرفیت فضای مجازی هوشمندانه استفاده شود؛ از هشتگ‌گذاری هدفمند تا تولید کلیپ‌های منظم از زیباسازی و پیشرفت پروژه‌ها. روایت داستانی پروژه‌ها، طراحی پویش‌های تبلیغاتی هدفمند، و تقویت ارتباط با رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی از دیگر راهکارهایی بود که وی برای تثبیت نقش روابط عمومی‌ها در پیشبرد عدالت آموزشی مطرح کرد.


با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/