محورهای دهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با رویکرد «روابط‌عمومی پیش‌بین» اعلام شد
دهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با تمرکز بر «روابط‌عمومی پیش‌بین» و پنل‌های تخصصی، مهرماه ۱۴۰۴ در تهران برگزار می‌شود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || دکتر مریم سلیمی، رئیس کمیته علمی دهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی، با اعلام موضوع محوری این رویداد با عنوان «روابط‌عمومی پیش‌بین»، از مشخص شدن پنل‌های تخصصی و محورهای علمی این کنفرانس خبر داد.

دکتر سلیمی با اشاره به تمرکز ویژه این دوره از کنفرانس بر مفهوم «روابط ‌عمومی پیش‌بین» اظهار داشت: در جهان پرتغییر امروز که با افزایش پیچیدگی‌های محیطی، گسترش فناوری‌های نوظهور و بروز بحران‌های چندوجهی همراه است، روابط‌عمومی‌ها دیگر نمی‌توانند صرفاً رویکردی واکنشی داشته باشند و نیازمند نگرشی آینده‌نگر و تحلیلی هستند.

وی افزود: روابط‌عمومی پیش‌بین، با تمرکز بر شناسایی روندها، رصد تحولات، تحلیل داده‌ها، احساسات و رفتارها، پیش‌بینی بحران‌ها و طراحی برنامه‌های ارتباطی هدفمند، نقش مؤثری در پیشگیری از بحران‌ها، افزایش اعتماد عمومی، تقویت تاب‌آوری و ارتقای عملکرد ارتباطی سازمان‌ها ایفا می‌کند.

رئیس کمیته علمی کنفرانس، آینده‌نگری و سناریونویسی، تحلیل داده و پیش‌بینی رفتار مخاطب، طراحی روایت‌های آینده‌گرا، سازمان‌یافتگی دیجیتال، بهره‌مندی از زیرساخت‌های فناورانه، رعایت اصول اخلاقی، مسئولیت‌پذیری و کنشگری هوشمند را از شاخصه‌های کلیدی این رویکرد برشمرد.

او با بیان اینکه حرکت به‌سوی روابط‌عمومی پیش‌بین، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، تأکید کرد: دستیابی به این سطح از حرفه‌ای‌گرایی مستلزم بازطراحی ساختار روابط‌عمومی‌ها، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای، استقرار نظام‌های هوشمند داده‌محور و توسعه سوادهای نوین، رویکردهای تحلیلی و پژوهش‌های کاربردی است.

در ادامه، دکتر سلیمی به معرفی پنل‌های تخصصی این کنفرانس پرداخت و گفت: سه پنل محوری با عناوین «روابط‌عمومی صلح»، «روابط‌عمومی و تاب‌آوری سازمانی» و «درس‌آموخته‌های ارتباطی از بحران‌های اخیر»، در این دوره برگزار خواهد شد که در آن‌ها تلاش می‌شود تجارب حرفه‌ای و دیدگاه‌های نو ذیل موضوع اصلی کنفرانس، مورد بررسی قرار گیرد.

سلیمی در ادامه از این محورها به‌عنوان چارچوب‌های علمی کنفرانس نام برد: «روابط‌عمومی پیش‌بین؛ از سناریونویسی آینده‌نگر تا پیشگیری و مدیریت بحران»، «فناوری‌های نوین و تحلیل هوشمند در روابط‌عمومی پیش‌بین؛ از داده‌کاوی تا تحلیل احساسات»، «رویکرد میان‌رشته‌ای در روابط‌عمومی پیش‌بین؛ از علوم اجتماعی و شناختی تا دیپلماسی رسانه‌ای»، «اعتمادسازی در روابط‌عمومی پیش‌بین؛ الزامات، ابزارها و چالش‌ها»، «روایت‌سازی و تولید محتوای استراتژیک در روابط‌عمومی پیش‌بین» و «روابط‌عمومی پیش‌بین؛ از نظریه تا الگوهای عملی و چارچوب‌های سیاستی در مواجهه با بحران».

او خاطرنشان کرد: امید است دهمین دوره این کنفرانس بتواند ضمن ترویج نگرش علمی به روابط‌عمومی آینده‌نگر، بسترساز حرکت روابط‌عمومی‌های کشور به‌سوی مرزهای نوین ارتباطات سازمانی باشد.

مریم سلیمی دارای دکترای علوم ارتباطات اجتماعی بوده و مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه ارتباطات و مؤلف و مدرس در زمینه‌هایی همچون سوادهای نوین، ارتباطات بصری، دیتاژورنالیسم و… است. او با نزدیک به سه دهه سابقه فعالیت در حوزه روابط‌عمومی و رسانه، از چهره‌های فعال در گفتمان‌سازی علمی و توسعه مفاهیم نو در روابط‌عمومی ایران، به‌ویژه در حوزه‌های آینده‌نگری و میان‌رشته‌ای محسوب می‌شود و ریاست کمیته علمی این کنفرانس را بر عهده دارد.

دهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی مهرماه ۱۴۰۴ در تهران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کنفرانس می‌توانند به سایت cmmagazine.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۵۶۳۲۲ تماس حاصل نمایند.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/