شارا– بیلبوردهای نصب شده در نقاط مختلف شهر همانند رسانههایی هستند که در محیط با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و از طریق قابلیتهای بصری، دیداری و نوشتاری خاصی که بدان متکی هستند امکان انتقال بهتر پیام را فراهم میکنند.
این رسانه محیطی در موقعیتهای مختلف باید به ارائه پیامهای متفاوتی بپردازد به شکلی که در جادهها، اماکن تفریحی و مراکز خرید و همچنین نقاط مختلف شهر از الگوهای ارتباطی، تبلیغاتی و محتوایی متناسب با هر کدام از مخاطبان برای انتقال پیام استفاده نماید تا پیام و محتوای آن تاثیرحداکثری را بر روی مخاطبانش داشته باشد.
آقای بلوریان تهرانی با اشاره به اینکه پیام باید با فرهنگ مخاطب مطابقت داشته باشد، اظهار داشت: بهطور کلی آگهی ها باید در محلهایی که مخاطبان حضور دارند به ارائه پیامهایی متناسب با آن گروها و اقشار بپردازند و نیاز مخاطب در تاثیرگذاری آن پیام اهمیت زیادی دارد، چنانچه تبلیغات کالای صنعتی در مناطق صنعتی و محل تردد مدیران تصمیمساز این گروه انجام شده تا ضمن دیده شدن تاثیر مناسبی نیز به همراه داشته باشد.
یا در مورد تبلیغات برندهای عطر و ادکلن اینکه مصرفکننده این کالا در کدام منطقه از شهر زندگی میکند اهمیت بهسزایی دارد و حتی برای معرفی برخی محصولات تازه از کالاهای مصرفی نظیر مواد غذایی، محل عرضه و فروش این کالاها موقعیتهای مناسبی هستند که به مخاطب آگاهی و اطلاع رسانی میکند.
او با تاکید به این موضوع که هر جایی برای انتقال هر پیامی مناسب نیست، میافزاید: نمایش برخی آگهی ها در خیابانهای سطح شهر هیچ تناسبی با محتوا و گروه مخاطب آن بخش از شهر ندارد و اصلاً دیده نمیشوند در حالی که اگر به عنوان مثال برای تبلیغ یک کاشی و سرامیک، منطقه بورس آن برای تبلیغات محیطی پوشش داده شود ضمن اینکه مخاطب از اطلاع رسانی خوبی بهرهمند میشود، تاثیرگذاری آن پیام برای اقناع مخاطبانش نیز افزایش مییابد.
بلوریان تهرانی در رابطه با کمپینهایی که با هدف یادآوری برپا میشوند اظهار داشت: برخی پیامها صرفاً برای یادآوری برندهای معتبر و قدیمی طراحی و ساخته میشوند و در نقاط مختلف شهر و بین جادهها نیز به نمایش گذاشته میشوند. در تبلیغات محیطی، رعایت اصول که کوتاهگویی و ایجاز در پیام است در یک کار حرفهای تاثیرگذارتر به نظر میرسد، این در حالی است که معرفی محصولات تازه، مکان و زمان مناسبی را برای نفوذ و تاثیرگذاری نیاز دارد و محلهای فروش بهترین مکانها میباشند.
وی در رابطه با پیامهای اخلاقی و اجتماعی که توسط متولیان شهری که همان سازمانهای مربوط به شهرداریها هستند، اجرا میشود، اظهار داشت: بینش و سبک زندگی مخاطبان با فرهنگهای متفاوت در پذیرش این نوع پیام حائز اهمیت بوده و حتی در تغییر رفتارهای رایج اجتماعی نقش موثری را میتواند ایفا کند.
منبع: امبیاینیوز
|
نظر بدهید