همین موضوع منجر به ایجاد مفهوم جدیدی در دنیای بازاریابی اینترنتی شد.
طبق تحقیقاتی که بر روی کاربران اینترنت و رفتار شناسی مخاطبان وب در دانشگاه های هامبورگ و هانوفر انجام شد مشخص شد بیش از 50% از کاربران اینترنت کمتر از 10 ثانیه بر روی یک صفحه از وب باقی می مانند.
همین موضوع منجر به ایجاد مفهوم جدیدی در دنیای بازاریابی اینترنتی شد. این مفهوم جدید محتوای کوتاه یا میکروکانتنت نام گرفت.
در حقیقت بازاریابان محتوا و کپی رایترها بر آن شدند که بتوانند با محتوای کوتاه اما اثرگذار به جذب مخاطبان خود در مدت زمان کمتر از 10 ثانیه بپردازند.
مزایای این نوع از محتوا سرعت تولید بالا ، درک بهتر ، قابلیت به اشتراک گذاری بالا و در نهایت اثرگذاری بیشتر هست.
محتوای کوتاه یا میکروکانتنت ها انواع مختلفی مثل محتوای کوتاه متنی، اینفوگرافیک ها، محتوای عکسی، ویدئو و… دارند.
تولید محتوای کوتاه به هیچ عنوان به معنای عدم اثربخشی محتوای بلند یا حذف مقالات آموزشی، ایبوک ها و … نیست بلکه باید از این نوع محتوا در کنار محتوای بلند به عنوان یک استراژی محتوایی قدرتمند استفاده کرد.
منبع: لینکداین
|
نظر بدهید