متخصصان ارتباطات، اینفلوئنسرهای جدید

متخصصان ارتباطات داخلی، ارتباط مستقیمی بین خطوط ارتباطات برقرار می کنند که برای رهبران ارشد این امکان را فراهم می آورد که بفهمند کارکنان به چه چیزی فکر می کنند و چه نگرانی هایی دارند.

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| آیا می دانستید متخصصان ارتباطات داخلی قدرتی فوق العاده دارند؟ به همین دلیل است که مردم به آنها اعتماد می کنند و اطلاعات خود را با آنها در میان می گذارند. این موضوع کاملا صحت دارد و این واقعیت نقش متخصصان ارتباطات داخلی را در مرکز توجه قرار می دهد و درست مثل چکش ثور که قدرت رعد و برق را دارد، متخصصان ارتباطات داخلی نیز اکنون به عنوان مشاوران قابل اعتماد قدرت و نفوذ دارند.


با توجه به گزارش اعتماد Edelman 2022، ارتباطات از سوی کارفرمایان به عنوان قابل اعتمادترین منبع اطلاعات در نظر گرفته می شود. ارتباطات نقش بسیار مهمی دارند زیرا رویدادهای سراسر جهان بر شرکت ها و انسان هایی که هر روز سر کار حاضر می شوند تأثیر می گذارد.


کارکنان از سازمان خود انتظار دارند تا حقیقت را در مورد آنچه در جهان می گذرد بشنوند. آنها همواره نگران مسائلی همچون رکود اقتصادی، تنوع، برابری و شمول، هزینه های انرژی، امنیت شغلی، بیماری همه گیر فعلی، جنایت، جنگ و مسائل زنجیره تامین هستند، اینها تنها چند نمونه از این مسائل نگران کننده هستند.


این رویدادها در دو سال اخیر باعث شده که نقش حرفه ارتباطات داخلی در سازمان ها دیده شود. این شرایط به آنها فرصتی داده تا ارزش خود را نشان دهند و مورد اعتماد مشاوران و رهبران ارشد و همچنین منبع موثقی برای کارکنان باشند. در حقیقت نتایج نظرسنجی از 1600 نفر از متخصصان ارتباطات داخلی، در مورد ارزیابی ارتباطات داخلی نشان می دهد که 69 درصد از این افراد گفتند که مدیران ارشد در سازمان های خود، ارتباطات داخلی را ارج می نهند. این بدان معناست که اکثر رهبران کسب و کار می دانند در حوزه ارتباطات شریک دارند، شریکی که دارای مهارت، دانش، ابزار و استراتژی هایی است که به آنها کمک می کند تا دیده شوند.


با توجه به این نقش پررنگ ارتباطات داخلی، متخصصان ارتباطات داخلی، ارتباط مستقیمی بین خطوط ارتباطات برقرار می کنند که برای رهبران ارشد این امکان را فراهم می آورد که بفهمند کارکنان به چه چیزی فکر می کنند و چه نگرانی هایی دارند.


لیندسی تیل، مدیر داخلی اتحادیه Walgreens اخیرا در کنفرانس VOICES سال جاری در مورد اهمیت منبع اطلاعاتی درست در سازمان سخنرانی کرد. “با ظهور کووید-19و اخیراً بازگشایی کامل دفتر ما، داشتن یک منبع درست در اینترانت که مردم می توانند برای همه چیز به آن مراجعه کنند” بسیار مهم بود. تیل همچنین خاطرنشان کرد که برای متخصصان ارتباطات بسیار مهم است که ارتباط مستقیم و شفافی با تمام سطوح سازمان داشته باشند.

اینفلوئنسرها به سمت مردم حرکت می کنند


همواره معتقدم که ارتباطات مردم را به حرکت درمی آورند و مردم نیز شرکت ها را به تحرک وامی دارند. در عصر تغییرات، هر دو حالت ضروری هستند. وقتی متخصصان ارتباطات داخلی روی نبض نیروی کار انگشت گذاشته و ابزارهای مورد نیاز برای فعال کردن و اطلاع رسانی به کارکنان در کل سازمان را در اختیار داشته باشند، ارتباطات فراتر از یک بلندگو برای اعلامیه ها می شود، فرهنگ شرکت را تغییر می دهد، نتایج مثبتی برای کسب و کارها به همراه دارد و رهبران کسب و کار را قادر می سازد تا هر زمان کارکنان نیاز به راهنمایی داشته باشند، آنها را راهنمایی کنند.


هفت سال پیش تحلیلگران، محققان و خبرنگاران تا حدودی در رابطه با ارتباطات بین کارکنان صحبت کرده اند. انقلابی که رخ داد گوش دادن به صحبت ها و تقاضای کارکنان و واکنش نشان دادن نسبت به صحبت های آنها بود. شکاف بزرگی بین اهمیت و توان ارتباطی کارکنان در رابطه با فناوری ارتباطات وجود داشت.


به سرعت به سال 2022 نزدیک می شویم و تحلیلگرانی مانند گارتنر به اهمیت ارتباطات کارکنان برای ایجاد تحول سازمانی پی می برند. شکی نیست که سال 2022 دورۀ جدیدی از ارتباطات کارکنان را به ارمغان آورده است، موقعیت عملکرد شرکت دیگر با کلیک‌ها و تعامل سنجیده نمی شود، و می توان آن را بر اساس توانایی تیم ارتباطات داخلی برای تأثیرگذاری ارزیابی کرد.


فناوری تمایز ایجاد می کند


با نگاهی به وضعیت فناوری ارتباطات کارکنان، متخصصان ارتباطات داخلی امروزه با مانع پیچیده ای مواجه هستند. متخصصان ارتباطات داخلی امروزه با تعداد زیادی کانال در اختیار دارند: اینترانت، ایمیل، شبکه دیجیتال، اپلیکیشن های مخصوص کارکنان، خبرنامه ها و غیره.


آدرین هیوت معاون ارتباطات داخلی CNN در سخنرانی VOICES سال جاری ارتباطات را به مکعب روبیک تشبیه کرد که متخصصان ارتباطات چند قطعه ای را که ما به آن نیاز داریم، در اختیار دارند، ما دائما بر اساس موقعیت و نظر رهبران مدام در حال تغییر هستیم.


به لطف رسانه های اجتماعی، کار متخصصان ارتباطات داخلی بسیار سخت تر شده است، به این دلیل که هر وقت کارکنان به گوشی های هوشمند خود نگاه می کنند با واقعیات زیادی رو به رو می شوند. خیلی سخت است که از درهم ریختگی اطلاعات نادرست خلاص شوید، مورد توجه قرار گیرید و بتوانید افراد را در یک صفحه با همان دیدگاه هماهنگ کنید.


اگر مردم نتوانند در مورد یک دیدگاه مورد بحث به توافق برسند، کار کردن به عنوان یک تیم، یک بخش یا یک شرکت واقعاً دشوار است. به همین دلیل است که همسو شدن متخصصان روابط‌عمومی با مردم بسیار مهم است، با آنها در مسیر آینده شرکت ارتباط برقرار کنید. پیشرفت‌های امروز در فناوری ارتباطات داخلی، مانند پلت‌فرم‌های مدیریت ارتباطات کارکنان، به رهبران کسب‌وکار و متخصصان ارتباطات قدرت می‌دهد تا از طریق ایده ها، استراتژی‌ها و راه‌حل‌های ارتباطات داخلی، تحول ایجاد کنند.


این پیشرفت ها در حوزه ارتباطات داخلی برای کارکنان مزایایی همچون صرفه جویی در وقت و سهولت در عملکرد را به همراه داشته است و برای متخصصان ارتباطات این امکان را فراهم می آورند که بتوانند به کمک کانال های ارتباطی به روش هایی که شرکت می خواهد چه در اداره، منزل، کارخانه یا جاده با کارکنان ارتباط برقرار کنند. تا چند سال پیش این نوع ارتباطات داخلی کار دشواری بود. اما امروزه این مقوله بسیار مهم تر از قبل شده است چرا که کارکنان همواره به دنبال اطالاعات درست و دقیق هستند و متخصصان ارتباطات نقش مهمی در ارائه این اطلاعات دارند.

 

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده: فرانک ولف | 29 جولای 2022 | روابط‌عمومی‌