لینکدین و حرکت به سوی قلمرو تیک‌تاک با قابلیت «روندهای ویدیویی»
لینکدین می‌گوید زمان تماشای محتوای ویدیویی در این پلتفرم در مقایسه با سال قبل، ۳۶ درصد افزایش داشته است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || لینکدین یک گام دیگر را به سمت قلمرو تیک‌تاک برداشته و قابلیتی جدید به نام «روندهای ویدیویی» آزمایش می‌کند تا اعضای خود را به اشتراک‌گذاری پاسخ‌های ویدیویی درباره موضوعات ترند وادارد.

در این ویژگی، همان‌طور که در مثالی از «لیندزی گمبل» (متخصص رسانه‌های اجتماعی) دیده می‌شود، لینکدین در کلیپ‌های ویدیویی و همچنین در فید اصلی، برچسب‌هایی برای موضوعات پرطرفدار نمایش می‌دهد. کاربران با لمس هر موضوع، به فهرستی از ویدیوهای دیگر اعضا درباره همان موضوع دسترسی پیدا می‌کنند. در ادامه، یک دکمه CTA در اختیار بینندگان قرار می‌گیرد که دوربین دستگاه را برای ضبط کلیپ جدید فعال می‌کند تا بتوانند واکنش خود را به موضوع به شکل ویدیویی بارگذاری کنند.

این رویکرد یادآور «مقالات مشارکتی» مبتنی بر هوش مصنوعی است که لینکدین پیش‌تر عرضه کرده بود و در آن، سؤالات تخصصی یا صنعتی مطرح می‌شد تا اعضا پاسخ دهند. آن مقالات ابتدا توجه زیادی جلب کردند، اما بخشی از این توجه به خاطر تخصیص «نشان متخصص موضوع» به مشارکت‌کنندگان بود. بعد از آن‌که لینکدین متوجه شد برخی کاربران از این نشان سوءاستفاده می‌کنند، این امتیاز حذف شد و احتمالاً به همین دلیل، میزان تعامل با مقالات مشارکتی کاهش یافت. در شکل جدید، لینکدین تلاش می‌کند همان ایده را در قالب ویدیو پیاده کند و به نوعی از روندهای تعاملی تیک‌تاک نیز الهام گرفته است.

اینکه آیا این قابلیت در فضای جدی‌تر لینکدین موفق خواهد شد، پرسشی مهم است. اگر موضوعات انتخاب‌شده هم‌راستا با علایق حرفه‌ای کاربران باشد و از حواشی غیرمرتبط اجتناب کند، می‌تواند افراد بیشتری را به ساخت ویدیو وادار کند.

لینکدین می‌گوید زمان تماشای محتوای ویدیویی در این پلتفرم در مقایسه با سال قبل، ۳۶ درصد افزایش داشته و با توجه به این که نسل‌های جوان‌تر به مصرف اطلاعات در قالب ویدیو عادت دارند، منطقی است که انتظار رشد بیشتر این نوع محتوا را در لینکدین داشته باشیم. به همین دلیل، راه‌اندازی روندهای ویدیویی می‌تواند روشی مناسب برای تقویت مشارکت و دعوت افراد به انتشار محتوای ویدیویی در این اپ باشد.

لینکدین فعلاً این قابلیت جدید را در میان کاربران آمریکایی آزمایش می‌کند.

لینکدین می‌گوید این کار را در پاسخ به عادت‌های کاربران انجام می‌دهد و با توجه به تمایل رو به افزایش به ویدیو، رویکرد تازه می‌تواند سهم قابل‌توجهی در ارتقای نرخ تعامل در پلتفرم داشته باشد.

در مجموع، به نظر می‌رسد این حرکت در جهت تشویق افراد به تولید محتوای ویدیویی، و همچنین ایجاد فضایی برای واکنش‌های حرفه‌ای و سریع باشد. اگرچه مشخص نیست تا چه اندازه می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد، اما نشان می‌دهد لینکدین نیز علاقه‌مند است برخی عناوین و قالب‌های متداول در شبکه‌های اجتماعی فراگیرتر مانند تیک‌تاک را در پلتفرم خود پیاده‌سازی کند.

لینکدین در حال حاضر در حوزه ویدیو گام‌های تازه‌ای برداشته و آمارهای استفاده هم نشان می‌دهد تمرکز بر محتوای ویدیویی می‌تواند سودمند باشد. همچنان که این پلتفرم برای قشر حرفه‌ای‌تر طراحی شده، ترکیب قابلیت‌های مرتبط با ترندهای ویدیویی و نگاه تخصصی، می‌تواند شکلی متمایز

از تعامل را رقم بزند. اگر آزمون‌ها و بازخوردهای اولیه مثبت باشد، احتمالاً در آینده نزدیک شاهد عرضه گسترده‌تر این ویژگی و رویکردهای نوین دیگر برای مشارکت‌دادن کاربران در مباحث ویدیویی خواهیم بود.

تاریخ انتشار: اندرو هاچینسون – مدیر محتوا و رسانه‌های اجتماعی
تاریخ انتشار: ۶ آوریل ۲۰۲۵
منبع انگلیسی: Social Media Today
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/