شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سیدکامبیز محجوب ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان کرمانشاه اظهار کرد: مهندسی اجتماع و مهندسی افکار عمومی مهمترین وظیفه روابط عمومیها است.
وی بیان داشت: عملکرد روابط عمومیها میتواند تصمیمات سازمانها را دستخوش خود کند و آنها باید بتوانند روی اقناع افکار عمومی کار کنند.
نماینده شورای هماهنگی روابط عمومیهای کرمانشاه افزود: آموزش لازمه هر کاری است و آموزشهای مستمر لازمه بهروز شدن است.
محجوب از لزوم عقد تفاهمنامه دورههای آموزشی کوتاه و بلندمدت با اعطای مدرک آموزشی به کارکنان روابط عمومیها سخن گفت و ادامه داد: نگرش مدیران پیرامون ماهیت روابط عمومی باید تغییر کند.
وی انعکاس تصویر واقعی سازمان به جامعه و برعکس را رسالت اصلی روابط عمومیها برشمرد و بیان داشت: عدم انعکاس نیاز مخاطبان به ریاست سازمان موجب محصور ماندن وی در حلقه اطرافیانش میشود.
نماینده شورای هماهنگی روابط عمومیهای کرمانشاه بر لزوم افکارسنجی برای جلب رضایت و مشارکت مردم در سازمانها تأکید کرد و گفت: تمام سازمانها نیاز به رضایت ارباب رجوعان خود دارند.
محجوب وابستگی کامل به مدیریت سازمان و تزلزل و امنیت شغلی کارکنان روابط عمومی را یکی از مشکلات آنها عنوان کرد و افزود: نامناسب بودن ساختار تشکیلاتی و کمبود نیروی انسانی متخصص از دیگر مشکلات آنهاست.
وی نبود بودجه کافی و فقدان کانونهای تحقیقاتی و مشاوره سازمانها و روابط عمومیها را از مشکلاتی بیان کرد که موجب اختلال در عملکرد روابط عمومی سازمانها میشود.
به گفته وی عدم آشنایی و اعتقاد مدیران به وظایف کلیدی روابط عمومیها، عدم انتصاب نیروی کارآمد در این بخش و ناهمگون و پیشبینی نشده بودن کارهای روابط عمومی را از موانع موجود در این عرصه مطرح کرد.
منبع: فارس
|
نظر بدهید