لزوم تغییر نگرش سنتی مدیران به روابط عمومی‌ سازمان‌‌ها

نماینده شورای هماهنگی روابط عمومی‌های کرمانشاه بر لزوم تغییر نگرش سنتی مدیران به وظایف روابط عمومی‌ سازمان‌ها تأکید کرد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سیدکامبیز محجوب ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: مهندسی اجتماع و مهندسی افکار عمومی مهمترین وظیفه روابط عمومی‌ها است.
وی بیان داشت: عملکرد روابط عمومی‌ها می‌تواند تصمیمات سازمان‌ها را دستخوش خود کند و آنها باید بتوانند روی اقناع افکار عمومی کار کنند.
نماینده شورای هماهنگی روابط عمومی‌های کرمانشاه افزود: آموزش لازمه هر کاری است و آموزش‌های مستمر لازمه به‌روز شدن است.
محجوب از لزوم عقد تفاهم‌نامه دوره‌های آموزشی کوتاه‌ و بلندمدت با اعطای مدرک آموزشی به کارکنان روابط عمومی‌ها سخن گفت و ادامه داد: نگرش مدیران پیرامون ماهیت روابط عمومی باید تغییر کند.
وی انعکاس تصویر واقعی سازمان به جامعه و برعکس را رسالت اصلی روابط عمومی‌ها برشمرد و بیان داشت: عدم انعکاس نیاز مخاطبان به ریاست سازمان موجب محصور ماندن وی در حلقه اطرافیانش می‌شود.
نماینده شورای هماهنگی روابط عمومی‌های کرمانشاه بر لزوم افکارسنجی برای جلب رضایت و مشارکت مردم در سازمان‌ها تأکید کرد و گفت: تمام سازمان‌ها نیاز به رضایت ارباب رجوعان خود دارند.
محجوب وابستگی کامل به مدیریت سازمان و تزلزل و امنیت شغلی کارکنان روابط عمومی‌ را یکی از مشکلات آن‌ها عنوان کرد و افزود: نامناسب بودن ساختار تشکیلاتی و کمبود نیروی انسانی متخصص از دیگر مشکلات آنهاست.
وی نبود بودجه کافی و فقدان کانون‌های تحقیقاتی و مشاوره‌ سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها را از مشکلاتی بیان کرد که موجب اختلال در عملکرد روابط عمومی سازمان‌ها می‌شود.
به گفته وی عدم آشنایی و اعتقاد مدیران به وظایف کلیدی روابط عمومی‌ها، عدم انتصاب نیروی کارآمد در این بخش و ناهمگون و پیش‌بینی نشده بودن کارهای روابط عمومی را از موانع موجود در این عرصه مطرح کرد.


منبع: فارس