قدرت مشارکت ذینفعان در زمان‌های پیچیده
نویسنده: سوشی شرپا

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در دنیایی که به طور فزاینده‌ای به دلیل تقسیم‌بندی‌ها تعریف می‌شود، وینونا ردموند (Wynona Redmond) رئیس و بنیان‌گذار شرکت ارتباطات Wyn-Win، اتصال را به عنوان پادزهر این چالش‌ها می‌داند. او در یک پادکست با داگ سایمون درباره تعامل با سهامداران، ارتباطات استراتژیک و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها صحبت کرد. ردموند بر این نکته تأکید داشت که توانایی ارتباط با افراد و گروه‌ها در زمان‌های پیچیده می‌تواند به تغییرات مثبت در جوامع منجر شود.

وینونا روابط‌ ‌عمومی را ترکیبی از افراد، روابط، قدرت و منابع توصیف می‌کند. در قلب این رویکرد، اعتماد قرار دارد. او می‌گوید که بدون اعتماد، روابط از اعتبار ساقط می‌شوند. برای وینونا، اعتماد باید بر اساس شفافیت، عینیت و تعهد به برقراری ارتباطات باز برقرار شود، حتی زمانی که ذینفعان از دیدگاه‌های مختلف برخوردارند. او در این زمینه به تأکید یک کشیش، جسی جکسون (Jesse Jackson) اشاره می‌کند که گفته بود: “ما به وینونا اعتماد داریم، هر کسی که او بیاورد، بررسی شده است.”

داگ سایمون اشاره کرد که نحوه شبکه‌سازی از زمان رویدادهای حضوری دائمی تغییر کرده است. وینونا همچنین بر اهمیت فن‌آوری‌ها در گسترش فرصت‌های اتصال تأکید می‌کند. او پلتفرم‌هایی مانند لینکدین (LinkedIn) و زوم (Zoom) را ابزاری مهم برای ارتباط می‌داند، اما همچنان معتقد است که هیچ‌چیز جایگزین تعامل چهره به چهره نخواهد شد. او اضافه می‌کند که تعاملات شخصی و مجازی باید به گونه‌ای هماهنگ انجام شوند.

برای حرفه‌ای‌هایی که به دنبال ایجاد شبکه‌های خود هستند، وینونا توصیه می‌کند که روی روابط معنادار تمرکز کنند. او تأکید دارد که “درک کنید که در دنیای آن‌ها چه اتفاقی می‌افتد” و آماده باشید که به عنوان فردی نه صرفاً تجاری با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

وینونا یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کار خود را ارتباط میان شرکت‌ها و جوامع می‌داند. او توضیح می‌دهد که این مانند کنار هم قرار دادن قطعات یک پازل است. موفقیت در این زمینه مستلزم درک اولویت‌ها و علایق هر دو طرف است. مثلاً در حوزه‌های بهداشت، تنوع یا پیشرفت فناوری، اتصال افراد به دلایل مناسب می‌تواند فرصت‌هایی برای همه ایجاد کند.

او از تجربه خود در حوزه بهداشت می‌گوید که در آن کلیساها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی تبدیل به فضاهای حیاتی برای اطلاع‌رسانی شدند. در دوران پس از کووید، زنان سیاه‌پوست به‌ویژه غربالگری‌های خود را انجام نداده‌اند و این امر منجر به تشخیص سرطان‌های تهاجمی‌تری در آن‌ها شده است. او می‌گوید: “قدرت ارتباط به معنای واقعی کلمه می‌تواند مرگ و زندگی باشد.”

وینونا تعامل ذینفعان را به عنوان چرخ‌دنده‌هایی می‌بیند که هرکدام به کل کمک می‌کند. او بر این باور است که ارتباط‌ها باید باعث رسیدن به نتایج معنادار و ارزشمند شوند. این نه تنها مستلزم برقراری ارتباط است، بلکه باید از ارتباطات به گونه‌ای استفاده کرد که نتایج مورد نظر را حاصل کند.در روابط عم

یکی از اصول راهنمای او سادگی است. او می‌گوید که وقتی ارتباطات را ساده نگه داریم و هدف خود را از ارتباطات درک کنیم، می‌توانیم نتایج خوبی به دست آوریم. در پایان روز، وینونا معتقد است که درک مشترک انسان‌ها از یکدیگر، حتی اگر تفاوت‌هایی داشته باشند، می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت در ارتباطات باشد.

این مصاحبه با وینونا ردموند، رهبر و متخصص در حوزه ارتباطات، نشان می‌دهد که روابط عمومی با بهره‌گیری از اعتماد، شفافیت و سادگی می‌تواند به ایجاد تغییرات مثبت و معنادار در جوامع و شرکت‌ها کمک کند.

نویسنده: سوشی شرپا
تاریخ انتشار: چهارشنبه، 29 ژانویه 2025
منبع انگلیسی: O’Dwyer’s
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/