قانون طلایی بهره‌مندی از هر دو رسانه رایگان و پولی: اگر فکر می کنید که ارزشش را دارد برای آن هزینه کنید

می توانید از هر دو رسانه رایگان و پولی بهره مند شوید، بهتر است بگوییم میزان استفاده شما از رسانه های رایگان باید به میزان 70 به 30 باشد، یعنی سعی کنید بیشتر از رسانه های رایگان برای تبلیغات استفاده کنید. شما 30 درصد از بودجه روابط‌عمومی را صرف مقالات اسپانسری می کنید، و همزمان سعی می کنید خبرنگاری را متقاعد کنید که مقاله مربوط به داستان شما را چاپ کند.

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| در بعضی از مجلات آنلاین و چاپی به خصوص مجلات شاخص تجاری، هیچ راهی ندارید جز چاپ مقاله ای که اسپانسر شما باشد. بسیاری از این رسانه های تجاری تا حدود زیادی از طریق مقالات تبلیغاتی کسب درآمد می کنند. خیلی خوب است اگر مشتری خرده فروشی بزرگی مانند M&S یا H&M داشته باشید که توان پرداخت چنین هزینه هایی داشته باشند، اما متاسفانه همیشه این طور نیست _ اغلب هزینه نکردن برای رسانه های شاخص به این معناست که انگار هیچ کاری نکرده اید.


قبل از صرف هزینه برای مقاله اسپانسری، از رسانه ها استفاده کنید. دوره انتشار را برای مجلات آنلاین و چاپی چک کنید. برای مجلات آنلاین نه تنها بر شرایط مجلات و رسانه را بررسی کنید، بلکه خوانندگانی از وبسایت مجلات بازدید می کنند و مطالب آن را دنبال می کنند، نیز بررسی کنبد.


اگر می خواهید از کمپین روابط عمومی دیجیتال پشتیبانی کنید، بنابراین پیوندهای احتمالی SEO در سراسر رسانه ها – مرجع دامنه وب سایتDA) ) را بررسی کنید، به خصوص اگر می خواهید بر پیوندی که برای آن هزینه کرده اید، در سراسر محتوای حمایت شده متمرکز شوید؛ بدیهی است هرچه DA بالاتر باشد، رتبه بندی و ترافیک سئو بهتر خواهد بود، بدین ترتیب پس از صرف هزینه، مشتری بیشتری جلب می کنید!


بررسی گزارش برداشت ها و اشتراک های شبکه های اجتماعی می تواند روش دیگری برای ارزیابی میزان بازدید مشتریان باشد. به طور خلاصه، اگر قادر به پوشش رسانه ای رایگان نیستید یا مشتریان شما نشریات جدیدی را دنبال می کنند و مبلغی بابت آن می پردازند، شما هم متعاقبا بایت تبلیغات هزینه کنید.


می توانید از هر دو رسانه رایگان و پولی بهره مند شوید، بهتر است بگوییم میزان استفاده شما از رسانه های رایگان باید به میزان 70 به 30 باشد، یعنی سعی کنید بیشتر از رسانه های رایگان برای تبلیغات استفاده کنید. شما 30 درصد از بودجه روابط‌عمومی را صرف مقالات اسپانسری می کنید، و همزمان سعی می کنید خبرنگاری را متقاعد کنید که مقاله مربوط به داستان شما را چاپ کند. این در حالی است که بعضی مجلات پیشنهاداتی برای شما ارسال می کنند که در ازای هزینه ای که پرداخت می کنید داستان مهیج شما را چاپ می کنند.

 

نویسنده: Karolina Kroliczek

مرجع انگلیسی: https://prowly.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)