شکاف در امپراتوری رسانه‌ای مرداک؛ جدال ترامپ و پرونده اپستین
استراتژی دوگانه رسانه‌ای مرداک در پرونده ترامپ و اپستین، قدرت و استقلال امپراتوری او را در برابر فشارهای سیاسی برجسته می‌کند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || امپراتوری رسانه‌ای روپرت مرداک همزمان که خبرهای جنجالی درباره پرونده ترامپ و اپستین را منتشر می‌کند، از سوی دیگر تا حد زیادی در رسانه‌هایی چون فاکس نیوز آن را نادیده می‌گیرد. افشای نامه ترامپ به اپستین توسط وال‌استریت ژورنال بازتاب ملی داشت، اما در فاکس نیوز تقریباً دیده نشد. این رویکرد متفاوت نشان می‌دهد مرداک با دو بال رسانه‌ای، به دو جامعه مخاطب خدمت می‌کند اما هدف نهایی، سودآوری است.

ترامپ در واکنش، وال‌استریت ژورنال و شخص مرداک را به خاطر پوشش این پرونده، به دادگاه کشانده و نارضایتی خود را از مرداک ابراز کرده است، اما ابزار چندانی برای مقابله ندارد.
از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید در ۲۰۱۷، سهام News Corp. بیش از دو برابر شده و سهام Fox Corp. نیز از ۲۰۱۹ تاکنون ۳۹ درصد رشد داشته است.

این رابطه دوگانه برای ترامپ، هم منفعت داشته و هم ضرر. از یک سو، نزدیکی او با فاکس نیوز، نقطه قوت کمپین‌ها و استراتژی‌های او بوده است. از سوی دیگر، انتقادهای وال‌استریت ژورنال، بی‌رحمانه و خارج از کنترل او بوده‌اند.

در حالی که اکثر جمهوری‌خواهان خبرهای خود را از فاکس نیوز دریافت می‌کنند، ژورنال میان هر دو طیف سیاسی خواننده دارد. فاکس نیوز پس از انتخابات ۲۰۲۴ با جذب بیش از ۲۰۰ تبلیغ‌دهنده جدید و افزایش رتبه، همچنان پیشتاز است. در همین حال، وال‌استریت ژورنال توانسته در دوران قطبی شدن فضای رسانه‌ای، بیش از ۳ میلیون کاربر دیجیتال جدید جذب کند.

مرداک با اولویت دادن به اهداف تجاری خود، در برابر فشارهای سیاسی ترامپ دست بالا را دارد. وابستگی ترامپ به فاکس نیوز، قدرت مانور مرداک را افزایش داده و او را به یکی از تأثیرگذارترین کارآفرینان رسانه‌ای تاریخ آمریکا تبدیل کرده است.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/