شناسایی کاربران زیر سیزده ساله رسانه های اجتماعی با استفاده از هوش مصنوعی

یک شرکت فن آوری انگلیسی، ابزار جدیدی را ابداع کرده است که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی، زیر 13 ساله بودن کاربران رسانه های اجتماعی را تشخیص بدهد. همانطور که می دانید، کودکان زیر 13 سال مجاز به استفاده از اپیکیشن هایی مانند اینستاگرام یا تیک تاک نیستند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| یک شرکت فن آوری انگلیسی، ابزار جدیدی را ابداع کرده است که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی، زیر 13 ساله بودن کاربران رسانه های اجتماعی را تشخیص بدهد. همانطور که می دانید، کودکان زیر 13 سال مجاز به استفاده از اپیکیشن هایی مانند اینستاگرام یا تیک تاک نیستند. 


سیستم Age Estimation متعلق به شرکت Yoti، به زودی در شبکه های اجتماعی راه اندازی خواهد شد. 


نرم افزار مورد اشاره ویژگی ها و جزئیات چهره کاربر که توسط دوربین نصب شده روی وسیله الکترونیکی ثبت شده است را با میلیون ها تصویر از کاربران اپلیکیشن شناسه دیجیتال Yoti مقایسه می کند. 


همانطور که می دانید، شرکت هایی مانند فیسبوک بدون درخواست اطلاعات پاسپورتی، قادر به تایید سن کاربر نیستند. 


رابین تومبز، مدیر اجرایی Yoti گفت: با توجه به افزایش روزافزون تهدیداتی که کودکان زیر 13 سال در اینترنت با آنها روبرو می باشند، از اینکه توانسته ایم سیستم تشخیص سن را معرفی کنیم، احساس غرور می کنم. این فناوری به بیزنس ها و نهادهای نظارتی اجازه می دهد که کودکان و نوجوانان را -ضمن حفظ حریم خصوصی آنها – در برابر سوءاستفاده های اینترنتی محافظت نمایند.

بیزنس هایی که مایل به استفاده از این سیستم می باشند، می توانند برای مشتریان و کاربران خود آستانه سنی تعیین نمایند تا هوش مصنوعی (AI) مقایسه را بر اساس آن انجام بدهد. 


بد نیست بدانید که این سیستم هم اکنون در سوپرمارکت های استونیا مورد استفاده قرار دارد.

منبع: iranjavan