شرکت‌های روباتیک ایالات متحده برای رقابت با چین به دنبال استراتژی ملی هستند
نویسنده: دیدی تانگ و مت اوبرین

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || شرکت‌های روباتیک آمریکایی به دنبال ایجاد یک استراتژی ملی برای توسعه صنعت روباتیک هستند، از جمله پیشنهاد تشکیل یک دفتر فدرال که تمرکز آن بر ارتقای صنعت روباتیک در ایالات متحده باشد. این تلاش‌ها به ویژه در زمانی است که چین ربات‌های هوشمند را به اولویت ملی تبدیل کرده است.

در دیداری که روز چهارشنبه در کاپیتول هیل برگزار شد، نمایندگان شرکت‌های بزرگ روباتیک همچون تسلا (TSLA)، بوستون داینامیک و رباتیک چابکی از کنگره خواستند که از سیاست‌هایی حمایت کند که شرکت‌های آمریکایی را در رقابت جهانی برای توسعه نسل بعدی روبات‌ها تقویت کند.

جف کاردناس، مدیرعامل استارت‌آپ رباتیک انسان‌نما Apptronik، در این دیدار اشاره کرد که آمریکا پس از راه‌اندازی نخستین ربات صنعتی در یک کارخانه مونتاژ نیوجرسی در سال 1961، پیشتازی خود را به کشورهای دیگری همچون ژاپن واگذار کرده است. او افزود که آمریکا باید برای رقابت با چین که منابع زیادی به رباتیک اختصاص می‌دهد، یک استراتژی ملی ایجاد کند.

انجمن اتوماسیون پیشرفته نیز اعلام کرد که ایجاد چنین استراتژی ملی می‌تواند به شرکت‌های آمریکایی کمک کند تا تولید خود را افزایش دهند و از ربات‌ها به عنوان نماد فیزیکی هوش مصنوعی استفاده کنند. این گروه تاکید کرد که بدون این رهبری، آمریکا نه تنها در رقابت رباتیک بلکه در حوزه هوش مصنوعی نیز شکست خواهد خورد.

در این راستا، بسیاری از کارشناسان به این نکته اشاره دارند که چین در حال تبدیل روباتیک به یک فناوری مرزی و در حال ادغام آن با سایر فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی است. چین اخیراً صندوق سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز 138 میلیارد دلاری را برای حمایت از رباتیک و سایر فناوری‌های پیشرفته تصویب کرده است.

نویسنده: دیدی تانگ و مت اوبرین
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه، 27 مارس 2025
منبع: آسوشیتدپرس، به نقل از شارا

انتهای پیام/

روباتیک، استراتژی ملی، تسلا، چین، هوش مصنوعی، رقابت جهانی