شروع سال نو را با پنج مرحله در روابط عمومی آغاز کنید

حتی بعد از داشتن دهه‌ها تجربه کاری، ما می‌توانیم از گام‌های ساده روزانه، موارد زیادی یاد بگیریم. در انتظار یک تصمیم بزرگ در سال جدید نمانید با تصمیمات کوچک شروع کنید.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| سال نو را در نظر بگیرید که انجام چه‌کاری می‌تواند بهتر باشد تا انجام دهید. همان‌طور که یک تمرین مستمر، بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید امروز شروع کنید، پس بهتر است منتظر یک روز به‌ظاهر بی‌نقص یا یک عزم راسخ نمانید.


در اینجا 5 عمل وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا روابط عمومی خود را با یک شتاب اولیه از نو آغاز کنید:
1. آغاز یک داستان
یک داستان چه چیزی می‌توان باشد که شما می‌توانید آن را بیان کنید؟ این داستان باید چه محتوایی را شامل شود؟ شاید این مسئله برایتان جالب باشد که می‌توانید آن را نگه‌دارید تا آنجایی که کاملاً پخته شود.
داستان را به چند پیام جداگانه تقسیم کنید. افکار کوچک و قابل مدیریت می‌توانند آغازگر پیشرفت باشند. شاید تصمیم بگیرید که یک مجموعه عالی داشته باشید. یا شاید محتوا در فرم ویدئو تأثیر بیشتری باشد

2. ایجاد اتصال
شما می دانید که خبرنگاران یا افراد شاخص رسانه‌های اجتماعی، ارتباطات رسانه‌ای دارند. شما هم می‌خواهید آن را بسازید؟ اگر هنوز آماده نیستید از دنبال کردن کانال‌های رسانه‌های اجتماعی آغاز کنید. یادداشت‌های مربوط به موضوعات موردعلاقه خود را در پرونده‌های ارتباطات خود داشته باشید و قبل از اینکه آن‌ها را ملاقات کنید آن‌ها را بشناسید.


همچنین شما ممکن است دوست داشته باشید که خوب گوش کنید و بدانید آن‌ها چه محتوایی را از صنعت شما انتظار دارند؟ بعد از یک گفتگو سازنده، شما قادر خواهید بود آنچه را که آنها علاقه و دوست دارند فراهم کنید.

 

حتما بخوانید: روابط عمومی در سال  2018

3. مربی دیگران
داشتن یک شخص قابل‌اعتماد در کسب‌وکار برای مشاوره در چالش‌های خاص و کسب موفقیت ارزشمند است. خوشبختانه، من اهمیت مربیان را زود درک کردم و آن ارتباطات را با متخصصانی که مورد احترام من بودند پرورش دادم.

4. متحد شوید
دستیابی به کسب‌وکارهای دیگری که مأموریت‌ها یا چالش‌های مشابهی را به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند نیروی بیشتری را برای هر داستان یا تلاش به ارمغان بیاورد. از یک‌سو، متحدشدن برای من دوستان متخصص زیادی را به وجود آورد و از جهت دیگر، ما قادر بودیم که بیشتر یکدیگر را حمایت کنیم و ارتباطات بیشتری را به ترکیب اضافه کنیم.


به‌عنوان متخصصان روابط عمومی، می‌توانیم در این دام تفکر گرفتار شویم که آیا داستان باید در مورد ما یا شرکت ما باشد. اغلب، داستان‌های بزرگ‌تر شامل شرکت‌ها، شهر، دولت و یا مؤسسات غیرانتفاعی بیشتری می‌شود. گزارشگران هنگامی‌که شما داستان را به‌طور کامل درک کنید و در خصوص منابع مختلف ارتباطی که شمارا به سمت یک گفت گو عمیق سوق می‌دهند آماده ‌باشید، قدردان خواهند بود.

5. یک مربی استخدام کنید
متخصصان روابط عمومی عادت کرده‌اند تا مربی مشتریان خودشان باشند، به تصویر و صدا توجه کنند و هرگونه چالش بالقوه را به نمایش بگذارند. بعضی‌اوقات، تنها همانند یک مربی بدن‌سازی خوب، ما می‌توانیم از یک مربی شخصی خوب استفاده کنیم تا همان چیزها را برای ما انجام دهد. سرمایه‌گذاری بر روی خود یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود.


خلاصه این که حتی بعد از داشتن دهه‌ها تجربه کاری، ما می‌توانیم از گام‌های ساده روزانه، موارد زیادی یاد بگیریم. در انتظار یک تصمیم بزرگ در سال جدید نمانید با تصمیمات کوچک شروع کنید.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)