شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تمام استان ها سند راهبردی روابط عمومی خود را تدوین کنند
مدیران و دست اندرکاران روابط عمومی استان یزد در اقدامی در خور تحسین سند راهبردی روابط عمومی استان یزد را تدوین و منتشر کردند، که در نوع خود اتفاق میمون و مبارکی برای جامعه روابط عمومی کشور است.
بدون شک در حالی که منابع در اختیار محدود و رشد هزینه ها نیز فزاینده است برنامه ریزی برای انجام فعالیت ها می تواند بهره وری و کارایی را افزایش دهد و از هدر رفتن انرژی و منابع جلوگیری کند. ضمن اینکه تدوین برنامه اصولی می تواند مسیر حرکت روابط عمومی را برروی ریل اصلی خودش قرار دهد.
در زمانی که مردم و افکار عمومی و رسانه ها مهم ترین نقش را در تغییر و تحولات جامعه بر عهده دارند، رسالت روابط عمومی سنگین تر از قبل به نظر می رسد و دیگر نمی توان بدون داشتن برنامه و تفکر سیستمی به اهداف مورد نظر رسید.
به نظر می رسد وقت آن رسیده که تمام استان ها سند راهبردی روابط عمومی استان را با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود، شرایط اقلیمی و فرهنگ بومی و… تدوین کنند. انجمن های روابط عمومی کشور می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند تا با محوریت ادارات کل روابط عمومی استانداری ها و همیاری مدیران روابط عمومی هر استان مولفه های اساسی مبتنی بر علم و تجربه را در سند راهبردی در نظر بگیرند. این موضوع باعث می شود تا فضای رقابتی سالم و علمی ایجاد شود و استان هایی که حتی یک گردهمایی روابط عمومی دستگاه ها در سال را هم ندارند تکانی بخورند.
|
نظر بدهید