سمینار راهبردهای مردمداری برگزار شد

سخنران این سمینار آموزشی دکتر احمد یحیایی ایله ای استاد علوم ارتباطات با عنوان راهبردهای مردمداری گفت: دولت مردمی بایستی مردمداری را راهبرد اصلی کار و خدمات خود قرار دهد و برای این منظور روابط‌عمومی‌ مهمترین بخش سازمانهاست که می تواند در عملیاتی کردن مردمداری دولت را یاری کند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| سمینار آموزشی راهبردهای مردمداری با حضور بیش از صد نفر از مسئولان روابط‌عمومی‌  ادارات به همت اداره کل روابط‌عمومی استانداری فارس برگزار شد.


در ابتدای این سمینار، هادی بستام سرپرست اداره کل روابط‌عمومی‌  و امور بین‌الملل استانداری فارس با بیان اینکه فعالیت های آموزشی با رویکرد ارتقای روابط‌عمومی ها با دستور و حمایت استاندار فارس برگزار می شود، اظهارداشت: برنامه ریزی شده است که تا پایان سال هر ماه شاهد برگزاری این کارگاه های آموزشی باشیم.


وی با تاکید بر مردمداری، اهمیت دادن به افکار عمومی و پاسخگویی صادقانه و سریع به سئوالات و مسایل مرتبط با دستگاه متبوع را از جمله رویکرد ای روابط‌عمومی‌  ها اعلام کرد و گفت: اداره کل روابط‌عمومی‌  و امور بین‌الملل استانداری فارس برای هماهنگی میان روابط‌عمومی‌  دستگاهها و پذیرش پیشنهادات به منظور بهبود جایگاه و عملکرد روابط‌عمومی‌  ها در سطح استان آمادگی دارد.


سخنران این سمینار آموزشی دکتر احمد یحیایی ایله ای استاد علوم ارتباطات با عنوان راهبردهای مردمداری گفت: دولت مردمی بایستی مردمداری را راهبرد اصلی کار و خدمات خود قرار دهد و برای این منظور روابط‌عمومی‌  مهمترین بخش سازمانهاست که می تواند در عملیاتی کردن مردمداری دولت را یاری کند.


دکتر یحیایی ایله ای اظهار داشت: روابط‌عمومی‌  مروج ارزشهای سازمانی است بایستی تلاش کند تا مردم باوری، مردم شناسی و مردم یاری را در سازمانها ترویج کند.


وی بیان کرد: روابط‌عمومی‌  مشاور اول مدیر ارشد سازمان است و برای این منظور لازم است اطلاعات دقیق و درست محیط پیرامون سازمان را رصد و تحلیل و راهکارهای درست به سازمان پیشنهاد کند و نقش تصمیم سازی را در سازمان بازی کند.


مشاور و محقق روابط‌عمومی‌  در ارتباط با اهداف راهبردی روابط‌عمومی‌ گفت: اعتماد آفرینی، مشارکت جویی، امید آفرینی مثلث اهداف راهبردی روابط‌عمومی‌  است که توجه و پیگیری آنها می تواند مبنای تحولات بنیادی در سازمانهای دولتی شود.


به گفته دکتر یحیایی ایله ای روابط‌عمومی‌  ها بایستی انتشار اخبار و اطلاعات توسعه بخش و امیدبخش را سرلوحه کار رسانه ای خود قرار دهند و انتشار اخبار بی محتوا و منفی که اثری مثبت در زندگی روزمره مردم ندارد خودداری کنند.


این استاد ارتباطات تاکید کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته دیگر کسی به سازمانها مراجعه حضوری ندارد و خدمات دولتها کاملا الکترونیکی و غیرحضوری است و این اقدام هزینه ها و مشکلات اداری و مردم را به حداقل رسانده است و اگر دولت سیزدهم روند الکترونیکی کردن خدمات دولتی را تسریع کند و در اولویت قرار دهد بخش بزرگی از رضایتمندی عمومی و اعتماد عمومی را کسب خواهد کرد.