سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود

بر اساس گزارش سالانه RSW/US، آژانس‌های روابط‌عمومی در سال 2023 با چالش‌های زیادی روبرو بوده‌اند.
58 درصد از مدیران آژانس‌ها گفتند که دستیابی به کسب‌وکار جدید در سال 2023 دشوارتر بوده است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || بر اساس گزارش سالانه RSW/US، آژانس‌های روابط‌عمومی در سال 2023 با چالش‌های زیادی روبرو بوده‌اند.

 

به گزارش شارا به نقل از odwyerpr، این چالش‌ها عبارتند از:
دسترسی به کسب‌وکار جدید سخت‌تر شده است. 58 درصد از مدیران آژانس‌ها گفتند که دستیابی به کسب‌وکار جدید در سال 2023 دشوارتر بوده است. این یک جهش بزرگ نسبت به سال گذشته (زمانی که تنها 43 درصد گفتند تجارت سخت‌تر است) و 2021 (زمانی که تنها 28 درصد برای یافتن کسب‌وکار جدید مشکل داشتند) است.


فرصت‌های تجاری جدید کمتر شده است. 38 درصد از آژانس‌ها نیز کاهش فرصت‌های تجاری جدید را گزارش کردند.


حجم دلاری فرصت‌های تجاری جدید کاهش یافته است. 41 درصد از مدیران آژانس گزارش دادند که حجم دلاری فرصت‌های تجاری جدید در سال جاری کاهش یافته است.


مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا آژانس‌ها قرارداد ببندند. 18 درصد از آژانس‌ها گزارش دادند که بیش از شش ماه طول کشید تا یک قرارداد را ببندند.


این چالش‌ها را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد، از جمله:
اقتصاد ضعیف. بسیاری از مدیران آژانس معتقدند که اقتصاد ضعیف عامل اصلی کسادی کسب‌وکار است.


کاهش بودجه‌های بازاریابی. بسیاری از شرکت‌ها بودجه‌های بازاریابی خود را کاهش داده‌اند، که منجر به کاهش فرصت‌های تجاری برای آژانس‌های روابط‌عمومی شده است.


رقابت شدید. صنعت روابط‌عمومی بسیار رقابتی است، که می‌تواند منجر به کاهش فرصت‌ها برای آژانس‌های جدید یا کوچک شود.


برای مقابله با این چالش‌ها، آژانس‌های روابط‌عمومی باید بر ایجاد روابط قوی با مشتریان فعلی خود و توسعه مهارت‌ها و خدمات جدید تمرکز کنند. آنها همچنین باید بر ایجاد یک برند قوی و برجسته تمرکز کنند که آنها را از رقبا متمایز کند.

نوشته جان گینگریچ

جمعه، 29 سپتامبر 2023