شارا، مترجم: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر- از زمانی که سئو در سال های اخیر رشد چشمگیری پیدا کرد، هرکسی در حد خویش از آن بهره مند شده است و با کمال تعجب باید بگوییم که در بسیار موارد شرکت های بزرگ نیز که در نگاه اول برند خودشان را ساخته اند و نیازی به سئوی سایت ندارند، از سئو استفاده می کنند. ناگهان این شرکت ها، همانند صاحبان شرکت های کوچکتر که محتوای سئوی خودشان را می نوشتند یا تیم هایی- بله، تیم هایی از نویسندگان را به کار گمارده بودند تا باارسال نظر، تولید محتوا و مقالات سئو شده به بالا بردن رتبه سایت آنها کمک کرده و شرایطی را ایجاد کنند که سایت شرکت در گوگل و سایر موتورهای جستجو بیشتر دیده شود. نتایج متفاوت بود و مطمئنا بعد از این تلاش ها به طرز حیرت آوری شرکت هایشان در معرض نمایش گذاشته شدند. به هر حال، همه با سئو خوب نبودند و گوگل نیز خودش را در موضع ضعف دید، چرا که سئو ناکام شده بود.
· چرا مدل قدیمی جواب نمی داد؟
بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) برای این ایجاد شده بود که مردمی در حین گشت و گذار در اینترنت در هر زمان و مکانی که به موضوعی فکر می کردند تنها با تایپ کلمه کلیدی در گوگل می توانستند اطلاعات مورد نیازرا دریافت کنند. به دلیل اینکه طبیعت بشر بر بی حوصلگی نهاده شده پیش بینی می شود که بیشتر مردم در جستجوی اطلاعات به ندرت صفحات 2 به بعد را در نتایج گوگل مرور می کنند. این امر برای نویسندگان و شرکت ها مساله ساز شد زیرا اطلاعات آنها گاهی هرگز دیده نمی شد، حتی اگر چیز خوبی برای ارائه می داشتند، شاید به ندرت دیده می شد. در واقع این مشکل موتورهای جستجو بودکه به کسب و کارها مجوز ساخت صفحات زیرین و حرکات غیر صادقانه را می داد. بنابراین وقتی شخصی به عنوان مثال «فیزیکدان های اوهایو» را جستجو می کرد کوهی از اطلاعات دریافت می کرد که هیچ ارتباطی با آنچه او در گوگل تایپ کرده بود نداشت. نویسندگان سئو به راه هایی رسیده بودند که وبسایت را با کلمات کلیدی بی ربط درون عنوان و بدنه متن مقالات اشباع کرده و بازدید کننده بیشتری کسب کنند.
این کار باعث می شد جستجوی اطلاعات به سختی و مایوس کننده انجام می شد. سئو بایستی راهی باشد کهعامهمردم بتوانند به سرعت به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. در صورتی که با این شرایط به عنصری زشت و پلید تبدیل شده بود.
مساله وقتی جدی تر شد که بازاریابان سئو درک کردند که اکثر اوقات کلمات کلیدی که در ابتدای یک مقاله ظاهر می شود در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بیشتری دریافت می کند. این مساله باعث شد که ناگهان تمام فرضیات نگارش مقاله ها تغییر کرد و محتواها شکلی ناخوشآیند بخ خود گرفت. مقالاتی که کلمات کلیدی بر آنها سوار شدند به نظر غیر طبیعی می رسیدند چرا که نویسنده متن خود را با کلمات کلیدی منحصر به اشباع می کرد. این کار اگرچه باعث می شد مطلب او بیشتر دیده شود، اما کیفیت مطلب به طور کامل زیر سوال می رفت. تقریبا غیر ممکن است که مقاله ای آموزنده نوشت وقتی که می خواهید در میان خطوط راهنمای سئو حرکت کنید.
به نظر می رسدمحصول نهایی برای خوانندگانمتنی غیر طبیعی می باشد که کلمات کلیدی مشابه در سراسر آن تکرار شده است. در بیشتر موارد مردم هوشمند هستند و در می یابند که در این متن تغییراتی ایجاد شده است. مردم و گوگل با جستجو برای اطلاعات معتبر و تغذیه با اطلاعات فریبنده بی حوصله تر می شوند. هیچ کسی دوست ندارد که همچون یک احمق به نظر برسد و به ندرت مقالاتی که فوق بهینه سازی شده اند، تاثیرگذارند. گوگل از مارس 2002 مقتدرانهشروع به جلوگیری و حذف آنهایی کرد که از الگوریتم پیشین سوء استفاده کرده اند. به دلیل قوانین جدید، بسیاری از غول های سئو بطور قابل توجهی از موقعیت پیشین خود تنزل پیدا کردند و طبیعتا این شرایط آنها را شادمان نمی کرد. اما تغییرات اینجا هستند تا باقی بمانند و در سال های آینده به مراتب سختگیرانه تر خواهند شد. بنابراین متخصصان سئو یا باید خودشان را با زمان تطبیق دهند یا منتظر عواقب آن باشند.
· چه انتظار می رود
تغییرات بسیار با الگوریتم جدید به وقوع پیوست اما در اینجا یک مورد بسیار اساسی وجود دارد.
عناوین: عناوین مقاله و وبسایت ها بایستی مناسب برگزیده شده و انسانی به نظر برسند و بایستی که مرتبط انتخاب شوند. این بدان معناست که محتوا بایستی با عنوان و لینکی که انتخاب می شود، همخوان باشد. رفتند آن روزهایی که افراد را برای بازکردن لینک ها به بازی می گرفتند و سپس سعی می کردند به آنها چیزی بفروشند.
تبلیغات: بویژه این مورد برای آنها که وبلاگ هایی داشتند و از فروش لینک در آنها هزینه هایی دریافت می کردند، درآمد زایی می کردند دردسرزا شده است. گوگل می گوید این خیلی بد است. اکنون محدودیت هایی برای تعداد کادرهای تبلیغاتی که در یک صفحه می تواند قرار گیرد در نظر گرفته شده است. آن کسانی که ازاین قوانین تبعیت نمی کنند، سایتشان از نتایج جستجو حذف شده یا به شدت نزول خواهد کرد.
کلمات کلیدی و برچسب زنی: بر روی سایت هایی که به افراط در بهینه سازی مقالات همت گمارده اند، خط خواهد خورد. در عوض، کاربران راه هایی را خواهند یافت تا از برچسب های بیشتری استفاده کرده و کمتر به استفاده از عین عبارت در متن بپردازند. محتوای مقاله نیز به دقت مورد مداقه قرار خواهد گرفت. آنها که خلاف می کنند یا از کلمات کلیدی جذاب مشابه به میزان زیاد در مقاله استفاده می کنند، جریمه یا حذف خواهند شد.
منبع: http://seo-pr-tips.com/
|
نظر بدهید