شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| در سال 2021، موسسات مالی شروع به درک این موضوع کردند که تحول بانکداری دیجیتال یک سفر است نه مقصد. سازمان ها متوجه شدند که سطح بلوغ در هر زمینه ای بر اساس اهداف تجاری، سرمایه گذاری های انجام شده و پویایی بازار متفاوت است.
گزارش بانکداری دیجیتال نشان داد که ارتباط مستقیمی بین بلوغ بانکداری دیجیتال بیشتر و عملکرد مالی برتر وجود دارد. این تحقیق همچنین رابطه ای بین بلوغ تحول دیجیتال، بلوغ نوآوری و بلوغ داده در موسسات مالی پیدا کرد. به عبارت دیگر، زمانی که رهبری و فرهنگ یک سازمان تعهد به بلوغ دیجیتالی را نشان میدهد، همه اجزای تحول دیجیتال بهبود مییابند.
با توجه به نتایج گزارش مانند استفاده از داده ها برای ایجاد تجارب بهبود یافته در مشتری، واضح است که سرمایه گذاری ها در تحول بانکداری دیجیتال باید همچنان افزایش یابد. مزیت فرآیند تحول بانکداری دیجیتال قوی میتواند هزینهها را از طریق بهبود و افزایش کارایی کاهش دهد و در تجارب بهبودیافته ناشی از نوآوری، شخصیسازی، رضایت و رشد کارمندان را جبران کند.
گزارش بانکداری دیجیتال تحقیقات قابل توجهی در مورد روندهای بانکداری پس از همه گیری انجام داد و دریافت که بزرگترین چالش اکثر مؤسسات مالی، فناوری قدیمی نیست. بزرگترین نیاز، رهبری، چشم انداز و فرهنگی خواهد بود که تغییرات را در بر می گیرد، مایل به ریسک است و آماده است تا سازمان خود را به چیزی کاملاً متفاوت با آنچه از زمان شکل گیری آنها بوده تبدیل کند.
|
نظر بدهید