روابط‌عمومی‌ها و مطبوعات در توسعه جامعه همکاری کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: روابط عمومی در راستای اجرای سیاست‌های فرهنگی دولت، رسانه و مطبوعات را مانند یاری دلسوز و نماینده افکار عمومی در توسعه شریک گردانند.

روابط‌عمومی‌ها و مطبوعات در توسعه جامعه همکاری کنند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، فرشید فلاح پیش از ظهر امروز در همایش مدیران روابط عمومی، اصحاب رسانه و توسعه اظهار داشت: اصلی‌ترین وظیفه روابط عمومی پاسخگویی، تکریم مخاطب و مردمداری است که باید با شفاف‌سازی نحوه خدمات دولت به مردم، فرهنگسازی و ارزش‌آفرینی و نهادینه کردن فرهنگ، پویایی و توسعه را در جامعه رقم بزنند.

 

وی افزود: مشارکت‌گرایی، اخلاق، گفت‌وگو و تفاهم مسیر رسیدن به موفقیت برای این جایگاه مردمی است.

 

فلاح تصریح کرد: رویکرد مشترک ارتقای سطح آگاهی جامعه، زمینه‌ساز تعامل رسانه و روابط عمومی به عنوان دو رکن مهم توسعه است و انتظار می‌رود مناسبات سالم و سازنده این دو شاخه ارتباطات و نقش موثری که در افزایش آگاهی‌های عمومی و تنویر افکار مردم دارند، تقویت و ارتباط موجب شکوفایی در عرصه ارتباط و جلب رضایت مخاطب باشد.

 

مدیرکل ارشاد کرمان گفت: دولت یازدهم در راستای هدف مشترک روابط عمومی و رسانه یعنی ارتقای سطح آگاهی جامعه قصد دارد تا از رفتارهای تبلیغی، آمارسازی، مخفی‌کاری و فرافکنی بپرهیزد و روابط عمومی‌ها باید در این زمینه گام بردارد.

 

فلاح خاطرنشان کرد: دولت قصد دارد با ارائه تحلیل‌های سازنده مبتنی بر حقایق و پذیرش نقد سازنده، مردم را در تصمیم‌سازی‌های خویش شریک گرداند.

 

وی افزود: متولیان روابط عمومی در راستای اجرای سیاست‌های فرهنگی دولت باید شفاف‌سازی، قانونی‌گرایی و احترام به حقوق مردم را سرلوحه کاری خویش قرار داده و رسانه و مطبوعات را مانند یاری دلسوز و نماینده افکار عمومی در توسعه شریک گردانند.

 

فلاح عنوان کرد: مطبوعات و رسانه باید فرصت دولت یازدهم را برای آگاهی‌بخشی به مردم غنیمت شمرده و با کم رنگ کردن اختلافات سیاسی و جناحی ارائه تحلیل واقعی و پروریدن توانمندی‌های استان، راه توسعه را هموار سازند.

 

منبع: فارس