روابط‌عمومی یکپارچه: بسط و تفصیل

وظیفۀ شاغلان امروز روابط‌عمومی از تسهیل کنندگان ارتباطات به تأثیرگذاری مدبّرانه و مردان میدان راهبردی تغییر می‌یابد. در زمان تلاقی روابط‌عمومی با رسانه‌های اجتماعی، و در حین یکی شدن ارتباطات با تکنولوژی، متخصّصان روابط‌عمومی فرصتی برای بسط مجموعه مهارت‌های خود و نیز اقدامات روابط‌عمومی خویش به دست می‌آورند.

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| از آنجا که رسانه‌های اجتماعی حرارت و اشتعال جدیدی به حرفۀ روابط‌عمومی اعطاء کرده و در دنیای جدیدی از ارتباطات نفوذ کرده، نقش و مسئولیت متخصصان حرفۀ روابط‌عمومی رو به افزایش است و آنها در حال یکپارچه کردن مساعی خود با سایر بخش‌های سازمان‌های متبوعۀ خود هستند.

وظیفۀ شاغلان امروز روابط‌عمومی از تسهیل کنندگان ارتباطات به تأثیرگذاری مدبرانه و مردان میدان راهبردی تغییر می‌یابد. در زمان تلاقی روابط‌عمومی با رسانه‌های اجتماعی، و در حین یکی شدن ارتباطات با تکنولوژی، متخصصان روابط‌عمومی فرصتی برای بسط مجموعه مهارت‌های خود و نیز اقدامات روابط‌عمومی خویش به دست می‌آورند.
 
 دیردر کی. برکنریج، مؤلف کتاب‌‌های”رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی: هشت اقدام جدید برای متخصص روابط‌عمومی،” و “روابط‌عمومی2” (که توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر شد) در این باره بحث می‌کند که کاربرد تکنولوژی و ارتباطات با هم چگونه نما و تصویر روابط‌عمومی را در چشم مدیران اجرایی و عامۀ مردم ارتقاء می‌بخشد.
 
 متخصصان روابط‌عمومی دست به اقدامات جدید می‌زنند و به طور فعال و جدی با وظایف زیر با رسانه‌های اجتماعی ارتباط خواهند داشت؛ به عنوان:
 
 • سیاست‌گذاران روابط‌عمومی برای هدایت گروه ژرف‌اندیش و راهبرد [استراتژیست] از بخش‌های متفاوت سازمان که در بازرسی‌ها، تدوین سیاست و حکمروایی اجتماعی مشارکت دارند.
 
 • مولدین همکاری داخلی و سازمان دهندگان ارتباطات غیر رسمی که، با تکنولوژی جمعی، فرصت‌های بیشتری را برای نوآوری و تدوین محتوای هدفمند و برنامه‌های هدف‌دار ارتباطی پدید می‌آورند.
 
 • آزمایش کنندگان تکنولوژی روابط‌عمومی و تحلیل‌گران ارتباطی، که از قابلیت‌های جدید در تکنولوژی ارتباطات برای تجربه کردن جدیدترین منابع، نرم‌افزارهای کاربردی و ابزارهای رسانه‌ای اجتماعی استفاده می‌کنند.
 
 • متخصصان پیش‌بحران و اعضاء گروه ضربت حُسن شهرت، که مبتکرتر و کاملاً آماده برای بحران اجتماعی می‌شوند، و تصویر مطلوب برای علامت تجاری را در جمیع اوقات حفظ می‌کنند. و
 
 • اساتید سنجش، که قادر خواهند بود برنامه‌هایی تدوین نمایند که ابزارهای سنجشی را که مدیران اجرایی انتظار دارند در اختیار آنها قرار دهند، تأثیر ارتباطات را مکشوف سازند و نتایج ارزشمند تجاری را آشکار نمایند.