روابط‌عمومی: یک صنعت رو به رشد و همچنان پابرجا

موسسه روابط‌عمومی انگلستان به بررسی این موضوع می‌پردازد که فعالان حوزه روابط‌عمومی چه احساس و عقیده‌ای درباره صنعت روابط‌عمومی دارند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| موسسه روابط‌عمومی انگلستان به بررسی این موضوع می‌پردازد که فعالان حوزه روابط‌عمومی چه احساس و عقیده‌ای درباره صنعت روابط‌عمومی دارند.


به گزارش شارا به نقل از newsroom، یک تحقیق انجام‌شده بر روی 771 نفر از فعالان حوزه روابط‌عمومی در فاصله زمانی 2فوریه تا 12 مارس 2022 به نتایج زیر منتهی شد:


* یک‌سوم فعالان روابط‌عمومی شرکت‌کننده در این تحقیق اعلام کردند که دوست دارند در شش ماه آینده به دنبال پیدا کردن شغلی دیگر باشند.


* بزرگ‌ترین مشکل این فعالان حوزه روابط‌عمومی موضوع سلامت‌شان بوده است.

بسیاری از آن‌ها از داشتن اضافه‌کارهای طولانی بدون دریافت دستمزد که باعث از بین رفتن سلامت ذهنی‌شان شده است شکایت داشته‌اند.


* اگرچه زنان بیشتری در زمینه روابط‌عمومی مشغول فعالیت شده‌اند اما هنوز هم سهم مردان از نقش‌های مدیریتی و رهبری روابط‌عمومی بسیار بیشتر از زنان است.
سهم زنان از اشتغال در مشاغل پاره‌وقت در حوزه روابط‌عمومی دو برابر مردان است.


* پست‌های خالی و بدون متصدی مرتبط با روابط‌عمومی در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها طی شش‌ماهه اخیر افزایش پیدا کرده است.


به‌طوری‌که یک نوع بی‌میلی و بی‌توجهی به فعالان حوزه روابط‌عمومی در برخی از انواع سازمان‌ها به چشم می‌خورد حال‌آنکه در بعضی سازمان‌های دیگر نه‌تنها چنین بی‌میلی و بی‌توجهی وجود ندارد بلکه دستمزدهای قابل‌توجهی هم برای فعالان روابط‌عمومی در نظر گرفته می‌شود.