روابط‌عمومی ضدقطبی‌ساز است؛ تأکید بر ارتباط برابر و رضایتمندی مخاطب در پنجمین اجلاس روز جهانی روابط‌عمومی
تقویت روابط‌عمومی متوازن و فناورمحور، کلید عبور از دوقطبی‌سازی و شکاف دولت و ملت است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || رییس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: باید فضایی ایجاد کنیم که ارتباطی برابر و متوازن بین سازمان ها و مخاطبان برقرار شود. روابط ‌عمومی موفق، است که با به کارگیری انواع روش ها وتکنیک های ارتباطی وتعاملی بتواندبیشترین رضایتمندی مخاطبان را از سازمان فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار ما،دکتر سید شهاب‌سیدمحسنی، صبح امروز در پنجمین اجلاس روز جهانی روابط عمومی ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به شعار امسال روز جهانی روابط عمومی با عنوان ” ساختن پل ها وعبور از دو قطبی ها ” اظهارداشت: روابط عمومی ذاتی ضد دوقطبی‌سازی دارد و باید بتواند پل ،پیوند وهمدلی را بین سازمان و ذینفعان برقرار تا درنهایت به یک معادله بردبرد ورضایتمندی مخاطب از سازمان منجر شود.

وی با اشاره به الگوی چهارگانه جیمز گرونیک نظریه پرداز روابط عمومی و الگوی ارتباط همسنگ (ارتباط دوسویه متقارن) گفت:براساس این الگو روابط عمومی ها باید یک ارتباط وتعامل متوازن وهمسطح بین سازمان ها ومخاطبان شان ایجاد کنند که خواسته های دو طرف به یک اندازه شنیده شود.رییس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: رضایتمندی مخاطبان در نظرسنجی‌ها معیار موفقیت یک سازمان است و اگر اقدامات روابط عمومی به رضایت مخاطبان منجر نشود، هر اندازه که خبر و بولتن ، فیلم ،عکس، گزارش هم تهیه شود، سازمان مربوطه در این حوزه شکست خورده است.

دکتر سید محسنی همچنین بر نقش «تغییردهندگی مثبت» روابط عمومی در تصمیم‌گیری‌های سازمانی تأکید کرد و ادامه داد: با کسب نظرات ذی نفعان و خارج کردن سازمان ها از رفتار تک بعدی به کمک علوم جدید از جمله هوش مصنوعی می توان شرایط مدیریتی سازمان را به سمت تعالی و پیشرفت سوق داد.

وی در ادامه روابط عمومی را حل‌کننده شکاف دولت و ملت هم معرفی و تاکید کرد: رسیدن به هم‌اندیشی ملی نیازمند تقویت این پل ارتباطی و به‌روزرسانی فناورانه و مدیریت بحران است.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به چالش‌های پیش‌روی روابط عمومی ها ، بر بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، مدیریت بحران، مقابله با شایعات، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری تأکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید بیش از آنکه بلندگو باشند، شنونده‌های فعالی باشند. دریافت خواسته‌های مردم و ارائه راهکار، مسئولیت امروز این حوزه است اگر چه در این مسیر کماکان نیازمند تربیت نیروهای متخصص هستیم.

به مناسبت بیست ‌و ششمین سالگرد درگذشت دکتر حمید نطقی، بنیان‌گذار روابط‌عمومی در ایران، پنجمین اجلاس «روز جهانی روابط‌عمومی» با موضوع «ساخت پل‌ها و عبور از قطبی‌شدن» امروز با حضور اساتید ، مدیران و کارشناسان حوزه روابط‌عمومی در مجتمع آموزشی ونیکوکاری رعد در تهران برگزار شد.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/