روابط‌عمومی‌ توسعه بخش

قربانعلی تنگ شیر استاد دانشگاه – در سال‌های اخیر تحولات زیادی در روابط‌عمومی‌ ایران بروز داده شده .مثل توسعه روابط صنعتی به تجاری به نگاه های جدید به کاربرد هوش مصنوعی در افکار عمومی ،شکل گیری روابط‌عمومی‌ مجازی در دوران کرونا ،تغییرات عمده در نوع تعامل روابط‌عمومی‌ با رسانه ها و در معرض فرصت ها و چالش های قرار گرفتند که در بروز بحران ها به وجود می آیند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || روابط‌عمومی‌ مدیریت افکار عمومی در راستای اهداف سازمان است ماهیت روابط‌عمومی‌ ارزشمند است اگر بر اهداف کلی سازمان تاثیر گذار باشند می توانند (تولید ارزش افزوده )داشته باشند.


در سال‌های اخیر تحولات زیادی در روابط‌عمومی‌ ایران بروز داده شده .مثل توسعه روابط صنعتی به تجاری به نگاه های جدید به کاربرد هوش مصنوعی در افکار عمومی ،شکل گیری روابط‌عمومی‌ مجازی در دوران کرونا ،تغییرات عمده در نوع تعامل روابط‌عمومی‌ با رسانه ها و در معرض فرصت ها و چالش های قرار گرفتند که در بروز بحران ها به وجود می آیند.


روابط‌عمومی‌ به طور فزاینده ای در حال تکامل است و مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ نیز باید به سمت کامل تر شدن پیش روند در یک روابط‌عمومی‌ مدرن وایده آل به موارد زیر باید توجه جدی گردد مدیریت و برنامه ریزی،اخلاق مداری،خلاقیت و نوآوری،مشاوره، شناخت مخاطب،گفتمان سازی جهانی فکر کردن ،مسئولیت پذیری اجتماعی، استفاده بهینه از فناوری‌های نوین،تولید محتوا با کیفیت مدیریت بحران ،مدیریت اعتبار ،اجرای طرح تکریم، ایجاد بانک اطلاعاتی، تولید انتشار انواع متون خبر آینده پژوهی و آینده نگری جلوگیری از بروز فساد و شایعات در برابر این اقدامات مفید در یک روابط‌عمومی‌ استاندارد باید به آسیب‌های روابط‌عمومی‌ نیز اشاره کرد:

آسیب های روابط عمومی‌ها
فقدان جایگاه مشخص حاکمیت نگاه های سنتی ،کمبود نیروهای متخصص ،توجیه گری ، روزمرگی


راههای پیشنهادی برای برون رفت از چالش های روابط‌عمومی‌


بهبود زیرساخت های موجود، ارتقای جایگاه روابط‌عمومی‌، تغییر نگرش مدیران ارشد بکارگیری مدیران کارآمد روابط‌عمومی‌ تقویت اطلاع رسانی، ارتباط و تعامل بین رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌، نداشتن تعریف واحدی از وظایف روابط‌عمومی‌ در دستگاه های دولتی و خصوصی شناخت درست از افکار عمومی جامعه با توجه به فرهنگ بومی توجه به رضایتمندی ارباب رجوع از شاخص های اصلی توسعه روابط‌عمومی‌ هاست.


روابط‌عمومی‌ به عنوان بخشی از مدیریت استراتژیک باید نگاهی به روابط‌عمومی‌ بین المللی در حال رشد داشته باشند. با توازن بین فعالیتهای درون و برون سازمان در دنیایی که پر از اخبار جعلی است متخصصان روابط‌عمومی‌ باید امانت دار به محتاط و صادق باشند استفاده مفید از ابزارهای نوین را در راستای کار خود قرار دهند برای رسیدن به الگوهای ارتباطی جدید روابط‌عمومی‌ توسعه بخش یعنی کاهش شکاف میان گفتار وکردار و جلب اعتماد عمومی جامعه در راستای کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها با تولید محتوای مناسب و برجسته.
 

انتهای پیام/
<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>