روابط عمومی نوین و ارتباطات اجتماعی

استیو فرانس وورس – ما راهی جدید برای ارتباطات در اختیار داریم. نه تنها ما امروز راهی جدید برای ارتباطات در اختیار داریم، بلکه روزنامه ها نیز از کسب و کار کنار گذاشته می شوند. مجلات از کسب و کار کنار گذاشته می شوند. همه روابط با خبرنگاران، که طی سال ها بدست آمده بود، دیگر در راستای فعالیت های روابط عمومی تلقی نمی شد، آنها چیزهایی خارج از حوزه روابط عمومی بودند و این مشی بود که در انجمن های روابط عمومی اتخاذ شده بود. رفتن به سوی تاریکی.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، استیو فرانس وورس

 

یکی از سوالاتی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد این است که تفاوت روابط عمومی نوین با آنچه آن را روابط عمومی سنتی می شناسیم چیست؟
گینی دیتریش نویسنده در مصاحبه اخیر خود می گوید: روابط عمومی برای همیشه ثابت می ماند. روابط عمومی درباره رویدادها و مدیریت شهرت و ارتباطات بحران و روابط رسانه ای و امور عمومی و روابط سرمایه گذاران است. اما شما تقریبا می توانید کار خود را به همان شیوه انجام دهید. در واقع هیچ چیزی تغییر نکرده است و در سال 2007، این گفته می شد که توییتر و قریب به یک سال بعد، فیسبوک به روی کسب و کارها گشوده شد و ناگهان رسانه های وب دوست داشتنی شد و می گفتند: «واو، ما رسیدیم.»


ما راهی جدید برای ارتباطات در اختیار داریم. نه تنها ما امروز راهی جدید برای ارتباطات در اختیار داریم، بلکه روزنامه ها نیز از کسب و کار کنار گذاشته می شوند. مجلات از کسب و کار کنار گذاشته می شوند. همه روابط با خبرنگاران، که طی سال ها بدست آمده بود، دیگر در راستای فعالیت های روابط عمومی تلقی نمی شد، آنها چیزهایی خارج از حوزه روابط عمومی بودند و این مشی بود که در انجمن های روابط عمومی اتخاذ شده بود. رفتن به سوی تاریکی.


با این روابط شما قادر بودید که آنها را برای مشتری پیش فروش کنید. اکنون آن روابطی که در داخل شرکت شما کار می کرد یا خارج از رده شده اند و دیگر به مشتریان روابط عمومی ارائه نمی شوند.
آنگاه شما مشتریانی داشتید که ناگهان به طور مستقیم به رسانه دسترسی داشتند، جایی که پیشتر یک واسطه برای آن بودید. در آنجا یک سخنگو بود. در آنجا شخصی بود که آنها باید از طریق آن به سازمان دست می یافتند. اکنون، آنها این فرصت را یافته اند که به طور مستقیم با مدیرعامل سخن بگویند یا به طور مستقیم با رئیس بخش بازاریابی سخن بگویند یا به طور مستقیم با بچه های مالی تماس بگیرند. آنها نیازی به هیچ واسطه ای به هیچ نحو ندارند. روابط عمومی برای چند سال پیش رو در اینجا قرار گرفته است، «چه اتفاقی افتاد؟ و چگونه می توانیم بر روی آن سرمایه گذاری کنیم؟»


درباره متخصصان روابط عمومی که هنوز فکر می کنند روابط عمومی درباره گزارش های خبری و پوشش رسانه است، چه؟
در واقع این ماجرا دو جنبه دارد. من از جهان شرکت روابط عمومی آمده ام. این چشم اندازی است که من دارم. با این حال، همچنان که آرمنت دیتریش رشد می کند و ما با مشتریان بزرگتر و بزرگتری کار می کنیم، من دریافتم که بسیاری از بازاریابان سازمان ها هنوز جویای آن چیزها هستند. آنها هنوز می خواهند که گزارش خبری بدهند و آنها هنوز می خواهند قالب های رسانه ای داشته باشند و آنها هنوز می خواهند از مقیاس های قدیمی تبلیغات بهره مند شوند و حتی اگر ما فکر می کنیم که این دوره ای کوتاه است و ارزشی ندارد، اما هنوز باید آن را برای آنها فراهم کنیم.


شما باید داده هایی را فراهم کنید که دنبال کنندگان توییتر را افزایش دهد، و طرفداران فیسبوک را نیز بیافزاید و همه آن چیزهایی که در واقع معنای خاصی ندارند در حالیکه آن را می آموزیم به گونه ای نو موفقیت ما را ارزیابی می کنند. این به شما اجازه می دهد که در فرآیند کاریتان گام به گام اعتماد سازی کنید. شما باید تحصیل کنید و در حالیکه هنوز کارهای دیگر خودتان را نیز آماده می کنید. این کارهایی که همه ما می دانیم در واقع هیچ ارزشی ندارند، اما به یاد داشته باشید که هنوز ارتباطگران سنتی وجود دارند که به آنها عادت مرده اند و نیاز دارند که آنها را ببینند.


• این متن گزیده ای از مصاحبه جینی دیتریش در زمینه روابط عمومی و ارتباطات در قرن جدید است.
 

منبع: http://www.business2community.com/expert-interviews/new-pr-social-communications-0938903#xxOoOYoWY69Z7qUQ.99
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)