روابط عمومی سازمان ها و دستگاه های دولتی باید در ارتباط با رسانه ها بیش از این فعال باشند

دانشیار ارتباطات دانشگاه تهران در گفتگو با شارا: – روابط عمومی سازمان ها و دستگاه های دولتی باید در ارتباط با رسانه ها بیش از این فعال باشند. زیرا در حال حاضر به اندازه کافی این پویایی در مجموعه روابط عمومی سازمان ها یا وزارتخانه ها دیده نمی شود. اگرچه این تعامل رو به توسعه است ولی جای کار بیشتری دارد

 

 


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) علیرضا دهقان در حاشیه بازدید از غرفه شارا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با شارا عنوان کرد: «به نظر می رسد تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها در حال توسعه است، اما همچنان جای کار بیشتری دارد به خصوص اگر منظور روابط عمومی دستگاه ها یا وزارتخانه باشد.»


دانشیار ارتباطات دانشگاه تهران تصریح کرد: «روابط عمومی سازمان ها و دستگاه های دولتی باید در ارتباط با رسانه ها بیش از این فعال باشند. زیرا در حال حاضر به اندازه کافی این پویایی در مجموعه روابط عمومی سازمان ها یا وزارتخانه ها دیده نمی شود. اگرچه این تعامل رو به توسعه است ولی جای کار بیشتری دارد.»


وی گفت: «آموزش روابط عمومی در دانشگاه ها به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده است. مخصوصاً روابط عمومی که مبتنی بر تجارب داخلی باشد و روابط عمومی های کشورهای دیگر را در نظر نداشته باشد. این کاری است که بخشی از آن برعهده آموزش و پژوهش است.»


دهقان ابراز داشت: «بخش دیگر بخش مدیریتی در دستگاه هایی است که فعالیت روابط عمومی دارند، این دستگاه ها باید استقلال عمل بیشتر و امکان فعالیت مستقل تر، مبتکرانه تر و حرفه ای تر به روابط عمومی ها دهند تا روابط عمومی ها توسعه یابند و بهتر به اهداف مجموعه های سازمانی که در آنها فعالیت می کنند، دست پیدا کنند.»