روابط عمومی باید شفافیت و زلال بودن کار شبکه مالی را به مشتریان ثابت کند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جلب اعتماد مردم برای سپرده‌گذاری کار بسیار مشکلی است و نقش روابط عمومی در این کار بسیار پیچیده است. روابط عمومی باید شفافیت و زلال بودن کار شبکه مالی را به مشتریان ثابت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیررضا خلیلی*


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) جلب اعتماد مردم برای سپرده‌گذاری کار بسیار مشکلی است و نقش روابط عمومی در این کار بسیار پیچیده است. روابط عمومی باید شفافیت و زلال بودن کار شبکه مالی را به مشتریان ثابت کند. اصولا اعتماد با صداقت و راستگویی به وجود می‌آید و یکی از روش‌های راستی‌آزمایی عملکرد موسسات مالی، نوع پخش تیزرهای تلویزیونی و مدل تبلیغ در سطح رسانه‌ها و افکار عمومی است.


تبلیغات نباید مبالغه آمیز باشد و آنچه واقعیت موجود است، باید در تبلیغات به نمایش در بیاید. به‌طور مثال می‌توان به سپرده گذار گفت که دقیقا سرمایه اش در کجا هزینه می‌شود.


ما در موسسه مالی و اعتباری عسکریه، روابط عمومی را به سه حوزه تقسیم کرده‌ایم. اعتمادسازی، آموزش و تثبیت آموزش در روابط عمومی ما ساری و جاری است. تلاش در حوزه جلب اعتماد مشتریان و جذب سرمایه، شفافیت در امور، به روز شدن سازمان به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و حرکت در جهت توسعه منابع انسانی و ساختار سازمانی از جمله اهداف ماست. در حال حاضر تیزرهای آموزشی ساخته‌ایم که در آن نشان می‌دهیم موسسه مالی فقط به منافع خودش فکر نمی‌کند، بلکه منافع مشتریان را به آن ترجیح می‌دهد.


همچنین تیزرهایی را برای شناساندن هنجارها و ناهنجاری‌های اجتماعی، آموزش بانکداری و آموزش عقود اسلامی ساخته‌ایم تا در حوزه بانکی و مالی قدم‌ها موثری برداشته باشیم. از سوی دیگر درباره کارمندان و مجموعه داخل سازمان هم آموزش‌هایی در حوزه آی‌تی، بانکداری اسلامی و مشتری مداری برقرار کرده‌ایم.


من تاکید می‌کنم که موسسه عسکریه، برای ارزش‌های انسانی اهمیت ویژه‌ای قائل است، مشتریان را به چشم ولی نعمتان خود می‌بیند و آنها را مسبب تاسیس این مجموعه بزرگ می‌داند.
* مدیر روابط عمومی موسسه اعتباری عسکریه