رهبری خدمتگزار: کلید کارمندان توانمند و حمایتگر

دکتر پاتریک تلن و دکتر Cen April Yue رابطه بین رهبری خدمتگزار و حمایت از کارکنان را بررسی کردند. رهبران خدمتگزار رفتار اخلاقی و رفاه پیروان، مشتریان و جامعه را بر منافع شخصی خود ترجیح می دهند.

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| این خلاصه توسط مرکز تحقیقات ارتباطات سازمانی IPR ارائه شده است:

به گزارش شارا به نقل از IPR، دکتر پاتریک تلن و دکتر Cen April Yue رابطه بین رهبری خدمتگزار و حمایت از کارکنان را بررسی کردند. رهبران خدمتگزار رفتار اخلاقی و رفاه پیروان، مشتریان و جامعه را بر منافع شخصی خود ترجیح می دهند.

نظرسنجی از 357 کارمند تمام وقت شاغل در صنایع مختلف در شیلی در فوریه 2020 انجام شد.

یافته های کلیدی عبارتند از:
 

– سازمان‌هایی که رهبران خدمتگزار دارند، احتمالاً کارکنانی دارند که نسبت به سطح کنترل، شایستگی، تأثیر و معنایی که در محیط کاری خود دارند، احساس قدرت می‌کنند.


– کارکنان توانمند به احتمال بیشتری از طرف سازمان خود از ذینفعان داخلی و خارجی حمایت می کنند.


– کارمندان بر این باورند که سازمان آنها در تلاش است تا زمانی که رهبران آنها منافع شخصی خود را کنار گذاشته و منافع کارکنان را در اولویت قرار می دهند، روابطی را با آنها ایجاد و حفظ کنند.


– هنگامی که کارکنان معتقدند سازمان‌شان روی آنها سرمایه گذاری کده است، تمایل بیشتری برای ارتقا و دفاع از سازمان پیدا می کنند.