رفتار مدیر روابط عمومی شستا به‌مثابه یک مدیر اجرایی جهادی است

حسن محمدی در چند ماه مسئولیتش در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بر اهمیت اطلاع‌رسانی منسجم و شفاف، تأکید داشته است. او با توجه به اهمیت ارتقاء جایگاه روابط عمومی، کارگروهی متشکل از مدیران خبره روابط عمومی شستا را تشکیل داده و دستورات مقتضی به هلدینگ ها را ابلاغ کرده است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| مهمترین کار روابط عمومی‌ها اثربخشی ارتباطی و تبادل اطلاعات است. روابط‌عمومی‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر باید ارتباط تعاملی داشته باشند. برای این تأثیرگذاری مسیرهای مختلفی وجود دارد که این مسیرها استراتژی و نقشه راه را نشان می‌دهند.

 

ازآنجاکه رسانه‌ها از ابزار اصلی برای ارتباط با مردم به‌حساب می‌آیند؛ باید از ظرفیت رسانه‌های مدرن برای تحقق اهداف استفاده کرد ولی نباید صرفاً ارتباطات مؤثر خلاصه در استفاده از رسانه‌ها شود و باید به برنامه‌ریزی استراتژیک برای تحقق ارتباطات مؤثر پرداخت. درصورتی‌که روابط عمومی‌ها برنامه و اقدام مناسبی برای آگاهی بخشی نسبت به عملکرد دولت داشته باشند.

 ازآنجاکه روابط عمومی‌ها باید توان مذاکره و انگیزه بخشی در مجموعه سازمان خود را ایجاد کنند و این موضوع باعث پویایی درونی و البته تصویرسازی مثبت از عملکرد مجموعه در بیرون می‌شود، به سراغ روابط عمومی یکی از سازمان‌های مهم اقتصادی رفته‌ایم.

حسن محمدی مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است. او علاوه بر فعالیت‌هاى فرهنگى و رسانه‌اى در سال‌های اخیر، مدیریت مناطق آزاد شرکت مبین‌وان کیش را در همراه اول بر عهده داشته است. وى تهیه‌کنندگی چند پروژه مستند، تئاتر و سینما را نیز در کارنامه خود دارد. در سال‌های اخیر نیز دو جلد کتاب به نام «شام آخر در وین» و «نقطه صفر هسته‌اى» از وى منتشرشده است.

حسن محمدی در چند ماه مسئولیتش در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بر اهمیت اطلاع‌رسانی منسجم و شفاف، تأکید داشته است. او با توجه به اهمیت ارتقاء جایگاه روابط عمومی، کارگروهی متشکل از مدیران خبره روابط عمومی شستا را تشکیل داده و دستورات مقتضی به هلدینگ ها را ابلاغ کرده است.

محمدی اقدامات مهمی را انجام داده است که در بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
تدوین منشور اطلاع‌رسانی شستا
تهیه و تدوین سند جامع اطلاع‌رسانی شستا
ایجاد کانال‌های جدید اطلاع‌رسانی
تهیه سازوکار جدید برای ارسال گزارش‌های هفتگی شرکت‌های زیرمجموعه

با آمدن محمدی شستا با رسانه آشتی کرد/ رفتار مدیر روابط عمومی شستا به‌مثابه یک مدیر اجرایی جهادی است

ملکوتی‌خواه، عضو هیئت‌مدیره شستا در نشست شورای ارتباطات شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در 20 مهرماه 98، در پی اقدامات حسن محمدی، اذعان می‌کند: شستا با رسانه آشتی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه شاهد پوست‌اندازی در روابط عمومی‌های شستا هستیم، تصریح می‌کند: مدیران روابط‌عمومی باید جایگاهشان را در سازمان به دست آورند؛ رأس هرم هر سازمان باید به‌صورت روزانه با مدیر روابط‌عمومی‌اش در تماس باشد.

رفتار مدیر روابط عمومی شستا به‌مثابه یک مدیر اجرایی جهادی است
مدیر روابط عمومی شستا در راستای ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌های شستا، نشست‌های دوره‌ای شورای ارتباطات این سازمان با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی برگزار می‌کند. سومین نشست این دوره، دو روز پیش در ساوه برگزار شد. در این نشست که با حضور حسن محمدی و تعدادی از اعضای شورای ارتباطات شستا برگزار شد، 5 بازدید از کارخانه‌های تابعه شستا در ساوه انجام و یک نشست تخصصی با اصحاب رسانه و خبرنگاران محلی برپا‌ شد.

خرق عادت محمدی از پشت‌میزنشینی به بازدید از شرکت‌های تابعه شستا در شهرستان‌های مختلف بیشتر به رفتار یک مدیر اجرایی جهادی شبیه است تا یک مدیر روابط عمومی که سابق بر این شاهدش بودیم.

محمدی چند روز پیش نیز همراه با شورای ارتباطات شستا در قالب سلسله بازدیدهای استانی، از واحد شماره 2 شرکت سیمان ساوه (کارخانه سیمان خاکستری) بازدید کرد.

کمال صدیقی مدیرعامل شرکت سیمان ساوه در واکنش به این بازدید، گفت: حضور شورای ارتباطات شستا در سیمان ساوه را به فال نیک می‌گیریم و اعتقادداریم که ارتقا سطح ارتباطی و هم‌افزایی میان شرکت‌های تابعه شستا می‌تواند به همدلی بیشتر منجر شود.

محمدی در این بازدید با تأکید بر اینکه در مجموعه شرکت‌های تابعه شستا رفتارهای جزیره‌ای نباید دیده شود، چراکه همه در یک خانواده فعالیت دارند و بر همین اساس در تلاشیم تا از طریق تعامل با رسانه‌ها و نشست با خبرنگاران محلی، روند اطلاع‌رسانی را در شرکت‌های تابعه منسجم و هماهنگ کنیم، افزود: با توجه به پراکندگی جغرافیایی شرکت‌های تابعه شستا تصویر نادرستی از شستا در اذهان عمومی به وجود آمده بود که با همراهی روابط عمومی شرکت‌ها آن را تصحیح خواهیم کرد.

 

منبع: بولتن نیوز