شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || آلفابت (شرکت مادر گوگل) و مایکروسافت گزارش درآمدی خیرهکنندهای منتشر کردند که نشاندهنده تسلط آنها در عصر هوش مصنوعی است.
گوگل (آلفابت): درآمد کلی گوگل با ۱۶٪ رشد، به رقم بیسابقه ۱۰۲.۳ میلیارد دلار رسید که بزرگترین سهماههی تاریخ این شرکت است.
درآمد تبلیغاتی گوگل: درآمد تبلیغات گوگل ۱۳٪ افزایش یافت و به ۷۴ میلیارد دلار رسید.
تمرکز گوگل بر هوش مصنوعی: سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، اعلام کرد “رویکرد کامل ما به هوش مصنوعی، محرک واقعی شتاب است” و اشاره کرد که قابلیتهایی مانند AI Overviews و AI Mode باعث رشد معنادار در تعداد کوئریهای جستجو شدهاند.
مایکروسافت: درآمد کلی مایکروسافت با ۱۸٪ رشد، به ۷۷.۷ میلیارد دلار رسید.
درآمد تبلیغاتی مایکروسافت: درآمد حاصل از تبلیغات جستجو و اخبار مایکروسافت ۱۶٪ افزایش یافته است.
رهبری مایکروسافت در هوش مصنوعی: ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، بر افزایش سرمایهگذاری در هوش مصنوعی تأکید کرد و از “کارخانه ابری و هوش مصنوعی در مقیاس سیارهای” و موفقیت ۱۰ برابری سرمایهگذاری در اوپنایآی سخن گفت.
سرمایهگذاری زیرساختی: مایکروسافت برای پاسخگویی به تقاضا، ظرفیت هوش مصنوعی خود را ۸۰٪ و فضای دیتاسنترهایش را تقریباً دو برابر خواهد کرد.
جایگاه بینگ: مدیران مایکروسافت اعلام کردند که صفحات مرور کلی بینگ اکنون دارای قابلیتهای مکالمهای تعبیهشده هستند و “سهم خود در جستجو را دوباره افزایش دادهاند.”
تاریخ انتشار: ۲۹ اکتبر ۲۰۲۵
منبع: www.seroundtable.com
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای پیام/
برای اطلاعات بیشتر درباره روابط عمومی و اخبار سازمانهای مختلف، میتوانید به وبسایت شارا مراجعه کنید.

نظر بدهید