شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در هفته گذشته، یک لحظه غافلگیرکننده در کنسرت کلدپلی در بوستون، شرکت دادهپردازی آسترونومر را به صدر اخبار جهانی کشاند. در این رویداد، دوربین بوسه (Kiss Cam) تصویری از مدیرعامل شرکت، اندی بایرون، در حال در آغوش گرفتن رئیس منابع انسانی، کریستین کابوت، پخش کرد. واکنش شوکهشده این دو نفر و تلاششان برای فرار از دوربین، جرقهای برای میمها، شوخیها و جستجوهای اینترنتی گسترده شد.
کمی بعد، بایرون استعفا داد. شرکت در بیانیهای اعلام کرد که “رهبران ما باید الگوی رفتار حرفهای و مسئولیتپذیری باشند” و تحقیقات رسمی آغاز شده است. برخی کارشناسان روابطعمومی این اتفاق را “موهبتی در لباس مبدل” توصیف کردند. رایان مککورمیک، یکی از مدیران یک شرکت روابط عمومی نیویورکی، گفت: «اگر این شرکت واقعاً نوآور و پیشرو باشد، حالا احتمال دیدهشدنش بسیار بیشتر شده است.»
با اینکه آسترونومر در ابتدا سکوت کرد، اما بعداً در بیانیهای سعی کرد تمرکز افکار عمومی را به خدمات و محصولات خود بازگرداند. آنها نوشتند: «تا پیش از این هفته، ما به عنوان پیشگام در حوزه DataOps شناخته میشدیم. شهرت ممکن است یکشبه تغییر کند، اما کیفیت محصول و خدمات ما تغییر نکرده است.»
مایک فیهی، بنیانگذار Fahey Communications، بیان کرد که شرکت در حال تلاش هماهنگ برای تغییر روایت است. با این حال، تأخیر در واکنش رسمی باعث شد فضای خالی ایجادشده با شایعات و اطلاعات نادرست پر شود—از جمله نامهی عذرخواهی جعلی منسوب به بایرون که بهطور گسترده در فضای مجازی پخش شد.
کریستی پیهل، مدیرعامل Media Minefield، تأکید کرد که واکنش دیرهنگام آسترونومر بازتاب همان واکنشی بود که دو شخصیت اصلی در ویدئو نشان دادند: فرار از دوربین. دیردر لاتور از Rebelious Communications نیز گفت که شرکت با اجازه دادن به گسترش اطلاعات نادرست، اشتباه بزرگی مرتکب شد.
خروج بایرون و تمرکز بر محصولات شرکت، گامهایی مؤثر برای کاهش آسیب به شهرت برند بودند. به گفته مککورمیک، اگرچه ماجرا از نظر زمانی چالشبرانگیز بود، اما تصمیم به استعفا “اقدامی دشوار ولی لازم” بود.
نویسندگان: لورن ادموندز و ناتان رنولدز
تاریخ: ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۵
منبع: Business Insider
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
نظر بدهید