رسانه‌های جایگزین، پرفروش‌های فردا را تعیین خواهند کرد

به بهانه برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی – درحالی‌که 90 درصد از کاربران معمولی واتپد زیر 30 سال دارند، اما این پلتفرم برای بچه‌ها نیست. مارگارت اتوود که از نویسندگان معروف کانادایی است، واتپد و سایر فناوری‌های جدید را به عنوان یک رویکرد بهتر برای دستیابی به نسل کتاب‌خوان‌های امروزی پذیرفته است.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)||نویسنده| استیون اسپاتز ||| یکی از تغییرات لازم برای نویسنده‌ها تا بتوانند توجهات را جلب کنند: تمرکز خود را به سمت رسانه‎ های جایگزین ببرند.


زیرا مد بزرگ بعدی در صنعت نشر، احتمالاً همین پلتفرم‌های نگارش جایگزین همچون واتپد خواهند بود. واتپد 12 سال پیش راه ‎اندازی شد و خیلی سریع طرفداران خودش را پیدا کرد. امروزه می‌توان واتپد را بزرگ‌ترین دستگاه جوجه‌کشی برای تولید نویسندگان فردا دانست.


این کسب‌وکار واقع در تورنتو، چقدر مهم است؟ طی 5 سال گذشته، واتپد از نرخ ماهانه 5 میلیون کاربر منحصربه‌فرد گذر کرده و به 65 میلیون کاربر رسیده است. این سایت حاوی بیش از 550 میلیون داستان است که توسط نویسندگان جای‌جای دنیا نوشته شده‌اند.


و این نویسنده‌ها توجهاتی را جلب کرده ‎اند. وقتی بث ریکلز یک دختر 15 ساله و ساکن نیوپورت بود، «غرفه‌ بوسه» را نوشت و آن را در واتپد منتشر کرد. هم‎ اکنون یک معامله‌ نشر بزرگ را برای همان کتاب منعقد کرده و قرار است همین ماه، فیلم ساخته شده بر اساس این کتاب، در نت‌فلیکس عرضه شود.


درحالی‌که 90 درصد از کاربران معمولی واتپد زیر 30 سال دارند، اما این پلتفرم برای بچه‌ها نیست. مارگارت اتوود که از نویسندگان معروف کانادایی است، واتپد و سایر فناوری‌های جدید را به عنوان یک رویکرد بهتر برای دستیابی به نسل کتاب‌خوان‌های امروزی پذیرفته است.


و اینجاست که علت علاقه‌ ناشران سنتی به گشت‎‌وگذار در واتپد و یافتن نویسنده‌‎های جدید معلوم می‌شود: با این فرایند نه ‎تنها نویسندگان جدید و وفاداری را پیدا می‎ کنند، بلکه مخاطبان بسیار وفاداری را کسب خواهند کرد.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)