شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) جزء حیاتی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است.
ممکن است بپرسید چرا؟! زیرا بازاریابان دیجیتال با روشهای تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک، عملکرد خود را افزایش میدهند. آنها نه تنها موثر بلکه مقرون به صرفه هستند. این باعث میشود که آنها برای سازمانهایی با اندازههای مختلف انتخابی عالی باشند.
کسبوکارهایی که در رسانههای اجتماعی تبلیغ میکنند، گزینههای مختلفی برای نمایش تبلیغات و محتوای خود در این پلتفرم دارند. محبوب ترین آنها بر اساس یکی از قدیمی ترین استراتژی های بازاریابی در اینترنت است: پرداخت به ازای کلیک یا PPC.
PPC یا تبلیغات کلیکی در واقع نوعی از “تبلیغات آنلاین است که در آن مخاطبان تبلیغات به وب سایت یا رسانه تبلیغ دهنده هدایت می شوند و هزینه آن بر اساس تعداد کلیک ها پرداخت می شود.
استفاده از روش PPC یکی از پر طرفدارترین روشهای تبلیغات آنلاین می باشد. برای مثال تبلیغات گوگل اد (Google Adwords) که در نتایج جستجویش ظاهر می شود از سیستم PPC استفاده می کند. به این معنا که به ازای هر کلیک که بر روی لینک شما می شود، مبلغی از اعتباری که پیش گوگل دارید کم می شود.” (e-avijeh)
قرار دادن این تبلیغات اغلب رایگان است یا فقط به هزینه کمی نیاز دارد. اما زمانی که شخصی روی آگهی کلیک می کند و به سایت مقصد می رسد، صاحب آگهی هزینه کمی را به تبلیغ کننده یا سایت میپردازد.
از نظر رسانههای اجتماعی، PPC به تبلیغاتی اطلاق میشود که در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی قرار می گیرند. به عنوان مثال، میتوانید برای نمایش تبلیغات فیسبوک در نوار سمت راست فیدهای خبری یک کاربر خاص، به فیسبوک (اکنون META) پرداخت کنید. اگر روی تبلیغ کلیک کنند، فیسبوک هزینه ای از پیش تعیین شده از شما دریافت می کند.
Social PPC چگونه کار می کند؟
تبلیغات PPC در کانال های رسانههای اجتماعی مشابه تبلیغات سنتی PPC است، با این تفاوت که به جای نمایش در نتایج موتورهای جستجو، تبلیغات شرکت شما در کانال های رسانههای اجتماعی نمایش داده میشود.
تبلیغات فیسبوک شاید شناخته شده ترین پلت فرم اجتماعی PPC باشد، اما موارد دیگری نیز وجود دارد. برخی از کسبوکارها تاکید زیادی بر لینکدین و دیگر پلتفرمهای شبکههای اجتماعی دارند که گروه های جمعیتی یا حرفه ای خاصی را هدف قرار میدهند.
با این حال، صرف نظر از اینکه کدام سایت رسانه اجتماعی را انتخاب می کنید، تبلیغات شما همچنان باید استانداردهای کیفیت و ارتباط خاصی را داشته باشد. شما همچنین باید آگاه باشید که می خواهید به چه کسی برسید.
از آنجایی که بیشتر بودجه تبلیغاتی شما صرف تبلیغات نمایشی میشود که برای نمایش در فیدهای اجتماعی خاص هدف گذاری شده اند، تیم تبلیغاتی شما باید با عادات آنلاین مخاطبان هدف آشنا باشد.
هرچه دقت تبلیغات شما بیشتر باشد، احتمال اینکه تبلیغات شما سرنخ های معتبری ایجاد کند بیشتر میشود. در پایان، یک رویکرد خوب فکر شده منجر به بازگشت سرمایه بیشتر خواهد شد.
منبع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
November 5, 2021
|
نظر بدهید