رسانه؛ مهم‌ترین عنصر قدرت و قلب تپنده مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها، کلیدی‌ترین ابزار قدرت و مدیریت بحران در ایران امروز هستند و تقویت همکاری میان این دو، تضمین‌کننده اطلاع‌رسانی به‌موقع و افزایش اعتماد عمومی است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین عنصر قدرت در جامعه امروز، نقش اساسی در ایجاد ارتباط مؤثر و اطلاع‌رسانی به موقع در شرایط بحران دارند و نیاز است روابط‌عمومی ها با ایجاد همکاری نزدیک‌تر بین رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت برای بهبود اطلاع‌رسانی و مدیریت موثر بحران‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، فتاح محمدی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها با اشاره به نقش حیاتی روابط‌عمومیها در مدیریت بحران، اظهار کرد: تقویت این واحدها در ادارات و همکاری همه جانبه با رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف هر نهادی دارد.

وی با اشاره به نقش کلیدی رسانه در جنگ نرم و امنیت ملی، بر اهمیت تولید محتوا، مخاطب‌شناسی و تقویت روابط عمومی‌ها به عنوان “قلب تپنده دستگاه‌های اجرایی” تأکید کرد.

محمدی از حمایت همه جانبه استانداری در برگزاری جشنواره رسانه و دوره‌های آموزشی تخصصی خبر داد و گفت: با توجه به چالش‌های موجود، آموزش ویژه به کارکنان روابط عمومی و ارتقاء سطح آگاهی آنها درباره روش‌ها و ابزارهای جدید اطلاع‌رسانی یک ضرورت است.

معاون استاندار با بیان اینکه «امروز مهم‌ترین عنصر قدرت برای هر نظام، رسانه است»، اظهار کرد: در جنگ ترکیبی دشمن علیه جمهوری اسلامی، رسانه ها در ایجاد آرامش و حفظ اعتماد بنفس جامعه نقش مهمی ایفا کردند.

محمدی افزود: امروزه رسانه‌ها از کارکردهای اجتماعی و فرهنگی فراتر رفته و به ابزاری امنیتی تبدیل شده‌اند که می‌تواند حتی سبک زندگی و باورهای جامعه را متحول کند.

محمدی روابط عمومی‌ها را “قلب دستگاه‌های اجرایی” خواند و گفت: این واحدها امروز نقش محوری در گردآوری اطلاعات، پیش‌بینی بحران‌ها، اعتبارسازی و فرهنگ‌سازی دارند.

وی تأکید کرد: روابط عمومی‌ها باید با شبکه‌سازی درون سازمانی و رصد فضای مجازی، به‌موقع نسبت به اخبار و شایعات واکنش نشان دهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار بر لزوم پاسخگویی به‌موقع و انتشار اخبار پخته توسط روابط عمومی‌ها تأکید کرد و گفت: اگر روایت اول را رسانه‌های معاند ارائه دهند، اصلاح آن دشوار خواهد بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن از گذشته های دور تاکنون گفت: نیاز است رسانه و روابط عمومی ها روایت اول در انتشار اخبار باشند.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری تاکید کرد: انتشار به موقع و درست عملکرد نهادها و دستگاه های اجرایی نقش مهمی در ایجاد اعتماد بنفس جامعه دارد.

مسوول روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر انتشار خدمات نظام و دولت از سوی روابط عمومی ها و انتشار در رسانه های مختلف تاکید کرد و گفت: سهل انگاری هیچ روابط عمومی در این راستا قابل قبول نیست.

احسان دانشی اصل تصریح کرد: روابط عمومی خوب روابط عمومی است که هم خوب بشنود، خوب ببیند و خوب بگوید.

وی افزود: نیاز است روابط عمومی ها از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.

دانشی با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی روابط عمومی ها بصورت ماهانه گفت: برگزاری دوره های آموزشی در اولویت خواهد بود.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/