رسانه های دیجیتال در برابر رسانه های سنتی

رسانه های دیجیتال از جمله وب سایت ها و رسانه های اجتماعی فرصت هایی را برای مشارکت کم هزینه با بسیاری از سهامداران و شهروندان فراهم می کنند و باید به رسمیت شناخته شوند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) رسانه های دیجیتال از جمله وب سایت ها و رسانه های اجتماعی فرصت هایی را برای مشارکت کم هزینه با بسیاری از سهامداران و شهروندان فراهم می کنند و باید به رسمیت شناخته شوند.

 

متاسفانه ارتباطات دیجیتالی و ارائه خدمات توسط برخی از بخش های جامعه هنوز توسط بسیاری از افراد مسن استفاده نمی شود. بنابراین، دولت ها نیاز به ترکیبی از روش های دیجیتال و “آنالوگ”، ارتباط و تعامل و همچنین تعاملات چهره به چهره (مثلا مشارکت مستقیم مردم، مشارکت و …) دارند.

رسانه های سنتی، اغلب وقت زیادی را صرف تبلیغات و نظارت بر رسانه ها از قبیل روزنامه ها، تلویزیون ها و رادیوها می کنند که معتقدند این کانال ها منعکس کننده دیدگاه ذینفعان و شهروندان است. با “تقسیم شدن مخاطبان” و کاهش چشمگیر اعتماد به رسانه های سنتی، این باور نادرست است.

 

بخش های بزرگی از جامعه امروز اخبار و اطلاعات خود را از طریق رسانه های اجتماعی به دست می آورند و روزنامه ها را نمی خوانند و یا تلویزیون را برای اخبار و یا امور جاری تماشا نمی کنند. همچنین بسیاری از سازمان های رسانه ای دیدگاه های حزبی را منعکس می کنند و همه این موارد رسانه های سنتی را در معرض نابودی بیشتر قرار می دهند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)