رسانه های خبری در سال 2022: گزارش اخبار دیجیتال موسسه رویترز

گزارش خبری دیجیتال موسسه رویترز، داستان آینده صنعت خبر را از خط مقدم روایت می کند. مدل‌های کسب‌وکار، استراتژی‌های مخاطب، شیوه روزنامه‌نگاری، مقررات و فناوری‌های آینده را پوشش می‌دهد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| سال 2022 سال تثبیت صنعت خبری خواهد بود که به دلیل بحران کووید-19 مختل شده و رفتار و فناوری مخاطبان را تغییر داده است.

گزارش خبری دیجیتال موسسه رویترز، داستان آینده صنعت خبر را از خط مقدم روایت می کند. مدل‌های کسب‌وکار، استراتژی‌های مخاطب، شیوه روزنامه‌نگاری، مقررات و فناوری‌های آینده را پوشش می‌دهد.

گزارش سالانه نیک نیومن، محقق ارشد موسسه رویترز، بر اساس دیدگاه 250 رهبر صنعت خبر از 52 بازار است. خواندن آن برای هر کسی که در رسانه کار می کند ضروری است.

سال 2022 قرار است سال تحکیم صنعت خبر باشد. روزنامه‌نگاران و مخاطبان از برنامه‌های خبری بی‌امان، همراه با بحث‌های قطبی سیاسی، هویتی و فرهنگی می‌سوزند.

در بسیاری از نقاط جهان در طول سال 2021 مخاطبان به دلیل این عوامل کاهش یافته اند. چالش کلیدی امسال این است که رسانه های خبری دوباره درگیر شوند و همچنین روابط عمیق تری با مصرف کنندگان معمولی اخبار ایجاد کنند.

سه چهارم (75٪) از پاسخ دهندگان می گویند که در مورد چشم انداز شرکت خود برای سال 2022 اطمینان دارند، اگرچه تعداد کمتری (60٪) در مورد آینده روزنامه نگاری همین را می گویند.

ناشران می گویند که به طور متوسط، سه یا چهار جریان درآمد متفاوت در سال 2022 مهم خواهد بود.

تقریباً از هر ده نفر سه نفر (29٪) انتظار دارند درآمد قابل توجهی از پلتفرم های فناوری برای صدور مجوز محتوا یا نوآوری به دست آورند و 15٪ به دنبال صندوق ها و بنیادهای بشردوستانه هستند. دیگران امیدوارند کسب و کارها، رویدادهایی را که در طول بحران COVID-19 متوقف شده اند، از سر بگیرند.

نگرانی های اصلی مربوط به قطبی شدن جوامع، حملات به روزنامه نگاران و مطبوعات آزاد، و پایداری مالی نشریات محلی است.

ناشران بیشتری قصد دارند در سال جاری استراتژی های اشتراک یا عضویت را پیش ببرند، با اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی (79٪) این یکی از مهمترین اولویت های درآمدی آنها خواهد بود، قبل از تبلیغات نمایشی و بومی.

در همان زمان، بسیاری از پاسخ‌دهندگان (47%) نگران هستند که مدل‌های اشتراک ممکن است روزنامه‌نگاری را به سمت ارائه خدمات فوق‌العاده به مخاطبان تحصیل‌کرده‌تر سوق دهد و دیگران را پشت سر بگذارد.

صنعت خبر، دقیقاً مانند صنعت روابط عمومی، تشخیص می‌دهد که باید سخت‌تر تلاش کند تا مردمی را که به آنها خدمت می‌کند نمایندگی کند.

مسائل مربوط به نسل یک موضوع کلیدی است. در اتاق‌های خبر جستجوی درونی زیادی برای پرداختن به تنوع و گنجاندن، به ویژه در مورد گزارش در مورد موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوا و سلامت روان وجود دارد.

سخت‌تر شدن قوانین حفظ حریم خصوصی مربوط به داده‌های شخص اول و شخص ثالث، همراه با نگرانی در مورد اطلاعات نادرست، درآمد را به برندهای مورد اعتماد بازمی‌گرداند.

مقررات کمک می کند تا اتحادیه اروپا و دولت‌های ملی بر پلتفرم‌ها و شرکت‌های فناوری بزرگ کنترل داشته باشند. با این حال، این یک شمشیر دو لبه است. سازمان‌های خبری همچنین در حال بررسی فناوری‌های نسل بعدی مانند هوش مصنوعی، ارزهای رمزنگاری‌شده و متاورس برای سرگرمی و اطلاع‌رسانی هستند.

 

 

دانلود گزارش کامل: رسانه های خبری در سال 2022