شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || روابط عمومی تأثیر بلندمدتی بر شهرت برند، اعتماد مخاطبان و رشد کسبوکار دارد که قابل انکار نیست. با این حال، در بسیاری از شرکتها، معیارهای کوتاهمدت و قابل اندازهگیری مانند فروش و درآمد معمولاً به جای فواید بلندمدت روابط عمومی که شامل مدیریت شهرت و اعتماد برند میشود، در اولویت قرار میگیرند.
برای اثبات اینکه روابط عمومی بیشتر از یک ابزار برای مدیریت بحران است، آژانسها باید نتایج قابل اندازهگیری در زمینههایی مانند مدیریت بحران، رهبری فکری و اعتبار برند را برجسته کنند. در اینجا 14 استراتژی از اعضای شورای آژانس فوربس برای نشان دادن ارزش روابط عمومی به تصمیمگیرندگان ارائه شده است:
1. نتایج جستجوی موتور جستجو را بررسی کنید
با جستجو کردن نام برند خود در گوگل میتوانید به وضوح ببینید که روابط عمومی شما چقدر مؤثر بوده است. این موضوع به افزایش اعتبار آنلاین کمک میکند.
2. روابط عمومی را به عنوان یک سرمایهگذاری در شهرت معرفی کنید
روابط عمومی باعث ایجاد اعتماد و اعتبار بلندمدت برای برند میشود و به آن فرصتهای جدید میدهد. این ابزار تنها برای ایجاد هیاهو کوتاهمدت نیست.
3. ارزش قابل لمس را نشان دهید
برای نشان دادن ارزش روابط عمومی، هزینه کلیکهای مرتبط با کلمات کلیدی را بررسی کرده و ارزش روابط عمومی را از طریق ترافیک وبسایت محاسبه کنید.
4. رشد بلندمدت اعتبار برند را نشان دهید
ارزش استراتژیک روابط عمومی را با نشان دادن رشد بلندمدت برند، پوشش رسانهای و مدیریت شهرت اثبات کنید.
5. تمرکز بر نحوه رسیدن به مخاطبان هدف
برای سنجش ROI روابط عمومی، باید تمرکز خود را از معیارهای حجمی به کیفیت پوشش رسانهای و نحوه ارزیابی حرکت برند در طول زمان تغییر دهید.
6. معیارهای موفقیت را با اهداف تجاری خاص هماهنگ کنید
معیارهای موفقیت باید با اهداف تجاری خاص هر برند تطابق داشته باشند تا نشان دهند که روابط عمومی به عنوان یک کاتالیزور استراتژیک عمل میکند.
7. تأثیر روابط عمومی بر تبدیلها را نشان دهید
با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب، میتوان تأثیر روابط عمومی را بر تولید و رشد درآمد نشان داد.
8. از مشتریان بخواهید آنچه که واقعاً میخواهند را مشخص کنند
با پرسیدن از مشتریان در مورد نیازهای واقعی آنها از روابط عمومی، میتوان نتایج ملموستری به دست آورد.
9. افزایش اعتماد و اعتبار را نشان دهید
اعتماد و اعتبار از عوامل مهم در تصمیمگیری مشتریان است. با بررسی رسانههای بهدستآمده، تعامل مخاطبان و ترافیک سایت، میتوان اثربخشی روابط عمومی را نشان داد.
10. نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید
با به اشتراک گذاشتن نظرات مشتریان، میتوان نشان داد که روابط عمومی چگونه به رشد کسبوکار آنها کمک کرده است.
11. کار خود را از طریق مطالعات موردی ارائه دهید
مطالعات موردی نمونههای واقعی از موفقیتهای روابط عمومی را ارائه میدهند و نشان میدهند که چه نتایج و استراتژیهایی به کار گرفته شده است.
12. عملکرد شرکتهایی که روابط عمومی را بهعنوان اولویت قرار دادهاند بررسی کنید
با مقایسه شرکتهایی که روابط عمومی را در بحرانها نادیده میگیرند و آنهایی که از روابط عمومی بهعنوان یک استراتژی استفاده میکنند، میتوان تفاوتهای واضحی را مشاهده کرد.
13. تمام فعالیتهای روابط عمومی را با آرمانهای تجاری هماهنگ کنید
برای اینکه روابط عمومی بیشترین ارزش را داشته باشد، باید تمام فعالیتهای آن با اهداف بلندمدت برند هماهنگ شود.
14. قدرت تبلیغات دهانبهدهان را فراموش نکنید
تبلیغات دهانبهدهان همیشه یکی از مؤثرترین ابزارها برای جلب اعتماد و اثبات ارزش روابط عمومی بوده است.
نویسنده: Forbes Agency Council
تاریخ انتشار: 10 مارس 2025
منبع انگلیسی: Forbes
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید