شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || ایجاد یک استراتژی روابطعمومی قوی، یکی از مؤثرترین راهها برای جلب توجه به کاندیداهای واجد شرایط برای پیوستن به یک فرنچایز است. پوشش رسانهای مناسب نه تنها موجب دیدهشدن برند میشود، بلکه به ایجاد اعتماد، نشان دادن رشد واقعی و کمک به افراد برای تصور خود به عنوان بخشی از آینده برند میپردازد.
در این مقاله، نحوه طراحی و ساخت کمپین روابط عمومی فرنچایز، آنچه که این کمپینها ارائه میدهند، و گامهای اساسی برای پذیرش صحیح این استراتژیها بررسی شده است.
تمرکز بر داستانسرایی که کاندیداها بتوانند به آن ارتباط برقرار کنند
یکی از مهمترین اجزای یک کمپین موفق، خلق داستانهایی است که کسانی که میخواهند مالک یک فرنچایز شوند (کاندیداها) بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. دیوید لئوناردو، مدیرعامل Chill-N Nitrogen Ice Cream، بیان میکند که موفقترین کمپینها وقتی به اجرا در میآیند که سفرهای شخصی واقعی فرنچایزها به نمایش گذاشته شوند.
وی توضیح میدهد: «ما در نمایاندن سفرهای شخصی فرنچایزهای خود موفق بودهایم—افرادی که از ارتش به دنیای کسبوکار آمدهاند، یا کسانی که برای اولین بار صاحب کسبوکار میشوند و یا خانوادههایی که به دنبال ایجاد ثروت نسلی هستند.» این تنها در مورد بستنی نیست بلکه در مورد افرادی است که پشت برند قرار دارند.
همسو کردن کمپینها با نقاط عطف کسبوکار
زمانبندی به اندازه پیامرسانی اهمیت دارد. دیوید لئوناردو بیان میکند که Chill-N از طریق استفاده از نقاط عطف مهم برند خود توانسته است زمانبندی مناسبی برای پوشش رسانهای ایجاد کند.
او میافزاید: «این به ما کمک میکند تا در یک چرخه خبری طبیعی قرار بگیریم و توجه رسانهها را جلب کنیم.»
تمرکز بر رسانههای هدفمند
یک اشتباه رایج در روابط عمومی فرنچایز، دنبال کردن رسانههای بزرگ و ملی است که لزوماً به مخاطب صحیح نمیرسند. این مهم است که رسانههایی هدف قرار داده شوند که در آنها افرادی که به دنبال خرید یا مدیریت فرنچایز هستند، حضور دارند و در بازارهایی که برند قصد گسترش دارد شناخته شدهاند.
لئوناردو تأکید میکند: «نشریات تجاری، نشریات مخصوص فرنچایز و رسانههای منطقهای جایی که میخواهیم رشد کنیم، بسیار مؤثرتر از رسانههای ملی گسترده هستند.»
استفاده از قرار گرفتن در رسانهها برای ایجاد اعتبار و فوریت
قرار گرفتن در رسانهها فقط به معنای شناخته شدن برند نیست. این کار ابزاری حیاتی برای ایجاد اعتبار با کاندیداها و تقویت فوریت برای سرمایهگذاری است. لئوناردو اشاره میکند که وقتی یک رسانه معتبر داستان برند را منتشر میکند، این نشاندهنده افزایش مشروعیت برند است.
تولید محتوای مرتبط که با مخاطب ارتباط برقرار کند
محتواهای خاصی در روابط عمومی فرنچایز همیشه عملکرد بهتری دارند. بهعنوان مثال، معرفی فرنچایزها از طریق داستانهای شخصی بسیار قدرتمند است زیرا فرصتی برای انسانی کردن فرآیند فروش فرنچایز ایجاد میکند. علاوه بر این، نقاط عطف رشدی مانند گسترش به ایالتهای جدید احساس حرکت به جلو ایجاد میکند که میتواند افراد را برای پیوستن به برند جذب کند.
لئوناردو میگوید: «کاندیداها میخواهند به برندی بپیوندند که در حال پیشرفت است.» این داستانها میتوانند احساس فوریت ایجاد کنند و کاندیداها را برای پیوستن به برند هیجانزده کنند.
چگونه یک کمپین روابط عمومی فرنچایز موفق بسازیم؟
یک کمپین روابط عمومی فرنچایز موفق تصادفی نیست. این کمپین به یک استراتژی روشن نیاز دارد که بر داستانسرایی قابل ارتباط، زمانبندی هوشمندانه، رسانههای هدفمند و ساخت اعتبار متمرکز باشد. با در نظر گرفتن روابط عمومی بهعنوان بخشی از فرآیند تصمیمگیری کاندیداها، فرنچایزرها میتوانند رشد واقعی و حرکت به جلو را تجربه کنند.
فرنچایز به معنای اعطای حق استفاده از برند و مدل کسبوکار به افراد دیگر برای راهاندازی شعبهها یا شعب مختلف از آن برند است. افرادی که تمایل دارند در فرنچایز سرمایهگذاری کنند و کسبوکار خود را بر اساس مدل کسبوکار یک برند معروف راهاندازی کنند، بهعنوان کاندیداهای فرنچایز شناخته میشوند.
نویسنده: ویکتوریا کمپیسی
تاریخ: ۹ مه ۲۰۲۵
منبع: 1851 Growth Club
انتهای پیام/
نظر بدهید